Satirbild

Min ventilation gick sådär förra veckan, jag lyckades få en supervisor (den som rättar min uppsats) som hatar Harry Potter, och det är mycket jag måste åtgärda för att ens få E på den... Men men, jag har ända till 10/9 på mig, så nu försöker jag njuta av min semester (vilken idiot som bara tog 2 VECKOR! Jobbade 80 timmar i veckan under hela juli, och nu när jag är ledig verkar jag bara kunna sova...)
 
Det går inte att förklara den här bilden, men jag har ritat en satirbild till Twitter igen, och den står och samlar likes as we speak ^^
Lovar att lägga upp lite bilder och SERIER jag har ritat sedan Corona-började. Börjar jobba igen 7/9 (kill me). Hoppas att alla mår bra, ta hand om er och håll fortfarande avståndet! <3

It's happening!!!!

Jag vet, jag vet, här är det tomt över sommaren, men det ändras på fredag (av flera olika orsaker)! Nu säger jag bara: Håll alla tummar och tår för mig, för imorgon bitt klockan 9 ska jag ventilera min SISTA UPPSATS i lärarutbildningen, aaaaaaah!!! Får jag godkänt kommer jag vara klar, finito, färdigutbildad, weeeee!!! Här är min abstrakt till MIN uppsats som jag ska försvara:
 

Abstract

The Swedish National Agency for Education has for the past decade conducted research about norms, power structures and how they affect humanity. The studies have concluded that it is of vital importance to teach the students not only of the existence of the social differences, inequity and injustices in society, but furthermore to demonstrate how norms are created around us, as well as educate them how to question these set “standards”. This dissertation addresses prejudices and norms existing around sex, gender identity, gender expression, ethnicity, sexuality, religion, class, and functionality, as well as the power relationship between adult and child by adopting J.K. Rowling’s Harry Potter series. The essay further demonstrates how the acclaimed literary work can be used to teach students in Swedish high schools and/or upper secondary schools about these norms, along with how to implement a norm-critical thinking process in their reading. In the Harry Potter universe, there are numerous norms applicable for discussion in a classroom situation, for example what it means to be a man, a child, a romantic hero, an orphan, a side-kick, a housewife, a wizard, a muggle and a squib (person born in a magical family, but holds no magic capacity themselves), and this dissertation suggests that the classroom activity following the close-reading of the book series will sufficiently illuminate the prejudices existing and serve well to question why they exist and what the consequences are of maintaining them, as well as contribute to mould the students into democratic citizens, something that the Swedish National Agency for Education states to be a requirement for educators in schools today.