I'M ALIVE + adventstävlingarna!

Halloj! Länge sedan sist, jag vet. Efter julledigheten var det KAOS på jobbet, med alla sjuka (inklusive båda rektorer, vilket betyder att jag är in charge), och så blev jag sjuk också. Nu mår jag dock bättre, och skolan har gått ner på lock-down med distans (på grund av så många lärare med förkylningssymtom/Covid...), och obligatoriskt munskydd för alla igen. Förhoppningsvis öppnar vi upp igen nästa vecka. 
 
Här kommer facit till den tredje adventstävlingen (klicka på bilden för större), lösenordet var "bjällerklang". Ingen kunde/orkade lösa den.
 
 
 
den andra adventstävlingen skulle man försöka känna igen jullåtar, tydligen var det jättesvårt ^^
Här kommer de RÄTTA svaren, ifall ni vill gå och klicka själva (och se lösenordet på slutet, som var "Frank Sinatra"):
På adventstävling nummer 1, rebusen, blev svaret "överallt blev stök, från kungens slott till grisens stia" (från en juldikt). Camilla, Henrik och Helena lyckades lista ut det (SNYGGT!), så jag kommer skicka dem alla en Triss-lott per mail! Tack för att ni tävlade!
Ta hand om er allihopa, min sammanfattning från året 2021 kommer inom en snar (ish) framtid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback