Slutet på en era, början på en ny

NU, äntligen, har jag jobbat min sista dag i Vällingby. Det var en HEKTISK sista vecka, med en 15-timmars-jobbdag i torsdag (gick hemifrån 8, kom hem efter midnatt...). Här firar jag mitt nya jobb i Högdalen med vackra blommor från Lucy med familj, tack igen raraste!
Det var såklart jättetråkigt att säga hejdå till mina älskade Engelska 1-, 2-, 5- och 6-elever i Vällingby. Och vi hade en superkul, och känslomässig, sista lektion med min Sva grund 4-grupp i Högdalen i fredags (de som jag har hunnit haft i fem veckor, men som ska ha betyg och försvinna nu, snyft!). Kolla vad fina saker jag fått från alla fem klasserna (men mest från Högdalen):
Den grund 4-klassen var helt fantastisk att ha, kommer sakna dem massor!
När alla betyg var satta och all överlämning till nästkommande lärare var skriven och printad och skickad så drog vi (såklart) på kryssning för att fira.
Det var INTE så mycket folk på Birka, trots att det var fredag och billiga avgångar...
Annars så hoppas jag att alla mår bra i dessa oroliga tider. Vi har bunkrat upp med en hel del konserver och torrvaror och kattmat, bara för att vara på den säkra sidan. Min skola håller öppet än så länge (det verkar ju vara Sveriges policy, att hålla öppet och låta vågen dra in, för att inte förlora för mycket ekonomiskt), men jag har förberett mig för att kunna lära ut på distans... Jag är glad iaf att jag inte behöver pendla över två timmar om dagen längre, sisådär 20 minuter från och tillbaka känns mer lagom ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback