Det är dags.

 
Ja, du ser rätt. Det är den tiden på året som (äntligen?) har kommit. Ni som är veteraner på bloggen vet vad som händer första december varje år. Det är dags för årets JULKALENDER (basically, du klickar på luckan och får en överraskning varje dag fram till julafton). Jag kom på det själv först kl. 17.00 idag (i vanliga fall brukar jag tänka ut och planera för julkalendern i typ oktober), men med min torka på serietecknandet (se föregående inlägg) tyckte jag att det var en strålande idé att försöka få ut en bild/serie om dagen, för då är det inte lika mycket press på att den måste vara så bra, snygg, välritad, lång, eller rolig, för det kommer ju en till dagen efter. Så jag tushar väl i mina "fula" blyertsteckningar jag samlat på mig, och gör några till. Om jag känner mig för stressad eller jag får ångest tänker jag att jag lägger upp en gammal goding istället, serier som ni inte har sett på några år. Win win.
 
Så, här har ni det, gott folk: Årets julkalender, med blandade serier om ALLT möjligt, från hur det har varit att börja "nya" jobbet i Högdalen, när jag fortfarande studerade på Stockholms Universitet, gamla jobbet i Vällingby, innan Darren, med Darren, katter, Georgos, COVID-19, gaming och helt enkelt tokiga jag. Det enda jag garanterar är att alla serierna är sanna/självupplevda (om än ibland lite överdrivna för komisk effekt). Enjoy, och som alltid: var försiktiga och ta hand om er och varandra!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Roligt! Ser fram emot adventskalendern (och den börjar ju bra!) :)

2020-12-02 @ 11:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback