Adventstävling!

Ni som har hängt med på bloggen ett tag vet vad som väntar bakom luckorna på söndagarna, nämligen en ADVENTSTÄVLING! Denna advent har vi dock inte den vanliga rebusen eller korsordet, utan ett QUIZ. På SVENSK GRAMMATIK. Basically det jag som lärare lär mina elever (mohahaha). Visa nu att NI kan lika mycket som de (något jag tvivlar på) ;). Tänk tv-programmet "Smartare än en femteklassare", men istället "Smartare än en SFI-elev". 
 
Alltså, du klickar på luckan och kommer till Quizet. Där skriver du ditt namn (eller vad du nu vill kalla dig) där det står "Nickname", klicka sedan på "Ok, Go" och svara på frågorna. Kom ihåg, ju snabbare du svarar (rätt), desto fler poäng får du. Ni behöver inte kommentera här eller göra någonting, jag kan se highscorelistan och kommer tillkännage vinnaren (den med högst poäng) när tävlingen är över (och då får den personen kontakta mig med vilket pris hen vill vinna). Man tävlar om antingen en custom-made signerad originalserie/illustration av mig, en custom made pärlplatta (kylskåpsmagnet) eller en Trisslott.
 
Tävlingen avslutas fredag 11/12, kl. 23.59 och man tävlar EN gång. Eftersom grammatik inte är särskilt juligt har jag alla meningar skrivna med jultema. ^^ Ha så kul och lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback