Prag!

 För ett par veckor sedan var jag, som sagt, i Prag med mamma, pappa och Fabian. Fick det som en 30-årspresent! Hälften av bilderna är på en annan kamera, men jag kan försäkra er om att det var en FANTASTISK stad, att vi åt gott, promerade mer än jag gjort de senaste 4 åren tillsammans och att vi hade det jättetrevligt!
Hotell Atos var trevligt, perfekt läge med massor av fina restauranger omkring och endast en 10-minuters promenad in till centrum, eller en spårvagnsresa bort.
Nämnde jag också att det blev en hel del vilande på trevliga pubar och öldrickande! (well, cola för mig).
Vi var såklart vid alla de stora turistattraktionerna, nedan har vi den kända astronomiska klockan, byggd på 1400-talet, och mäter inte bara tid utan även planeternas gång. Varje jämt klockslag bjuder den på en liten show (som alltså har sett likadan ut i 600 år, imponerande!).
Mycket kollektivtrafik blev det, eller, spårvagn iaf. (ÄLSKAR SPÅRVAGN)
Jättefin frukostbuffé varje morgon, OMNOM!
 Hela trippen till slottet och karlsbron är på det andra minneskortet (för tillfället i England eftersom Darren tog den med sig när han åkte för att fira yngsta dotterns födelsedag), men lita på att det var vackert som tusan. Allt som allt får jag summare att det var superkul, tack mamie och papie för presenten <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback