Praktik!

Nu när jag är inne på min tionde termin på min lärarutbildning ska jag ha min tredje och sista praktik! Tidigare gånger har jag varit på två högstadieskolor och bara hållit i runt 12-15 lektioner själv, och den har varat i en månad bara. Denna gång är jag på Upplands-Bro-gymnasiet istället (spännande!) och den varar 3 månader och jag kommer hålla i över 50 lektioner! Gulp!
Jag har varit på skolan i två dagar och träffat båda mina mentorer och gjort upp schema osv. Handledarna är jättetrevliga och det kommer vara långa, men trevliga, dagar. Jag kommer närvara vid både lektioner i engelska, SVA, svenska och psykologi, kul i jul.
Resan är lång, men går bra hittills. Pendeltåg till Kungsängen och sen buss. För att ta mig till jobbet i Vällingby på måndagar och onsdagar åker jag buss från Barkarby, mindre än en timme tar det. Dagarna på mån + ons blir lååånga dock, jag åker hemifrån kvart i sju på morgonen och kommer hem efter tio... 
Nu har mina elever nationella prov den här veckan, sen är det rättning nästa vecka och så börjar nästa kurs den 18:e mars, då får jag en ny bunt (plus alla de som gick engelska 5, som kommer tillbaka för att gå engelska 6, yay!).
Jag har alltså praktik mån-fre, egna lektioner + rättningar och så får vi inte glömma C-uppsatsen, plus en till kurs på skolan med uppgifter och examination, plus en gammal uppsats jag inte gjorde när jag pluggade i Sheffield (men som måste vara klar den här terminen). Det blir minst sagt hektiskt fram till sommaren ^^

Kommentarer
Postat av: Linda

Jösses !!! Man får ju ångest bara av att läsa ditt schema :(
Stort Lycka Till!

2019-03-09 @ 07:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback