Katt i träd + ny frisyr

Det är lätt att hålla koll på hur ofta/när Falcon fastnar i ett träd om jag skriver det på bloggen. Förra gången dröjde det 311 dagar mellan gångerna, nu hade det gått 464 dagar innan det hände igen! Inte tokigt, ändå!
 Det var lika jobbigt som alltid, hans hjärtskärnade skrik, jag spenderade 1,5 timme, mitt i natten, i 10 minusgrader att försöka bygga upp snö för att nå den första grenen (snön var stenhård och jag bröt loss stora block med min whiteboard, det var en (av många) "How is this my Life?"-moments). Till slut gav jag upp (och jag kom inte så långt:)
Nästa dag var det en massa tjafasande och människor som har åsikter, och försöka locka ner honom med skinka från en 2 meter hög stege, poka med pinnar, kasta tennisbollar (folks idéer). Till slut fick vi tag på en 5 meter hög stege (som nådde till första grenen) och jag slapp klättra upp själv för att en grupp med supersnälla män kom förbi och bara klättrade upp lätt som ingenting. Jäkla lättnad!
Har det mysigt hemma, bygger en kattlabyrint/fort av kartonger jag snor från grovsoprummet. Annars är det det vanliga: rättningar, läxor, mer rättningar, planerande av lektioner och så lite spelande på det. Jag har fått min praktikplats, jag kommer vara 3 månader på en gymnasieskola i Upplands-Bro (i-fucking-gen!). Herregud. 8-17 varje dag, och 3 timmars restid, det kommer bli en mardröm.
Annars har jag sett klart på serien Orphan Black (rekommenderas!) och klippt mig. Behövde ha lite variation. Jag har till och med färgat halva håret lila!
Före och efter:
Jag gillar det! Man ser inte det lila så mycket, jag får se till att ha flätor eller nånting. En elev och lärarkollegorna sa att det var fint! Har inte haft lugg såhär på typ 10 år. 
Snart är min kurs på Universitetet slut, men först är det två hemtentor att göra klart, såklart... Hoppas att alla har det braa.

Kommentarer
Postat av: Linda

1. Snygg frisyr =)

2. FAN vad jobbigt med Falcon =( och klart människor har åsikter, fattar inte varför dom måste lägga sig i ens liv hela jäkla tiden.

3. Usch vad drygt med din praktidplats. Det positiva är att den kanske leder någonstans och "bara" är 3 månader. Det går ganska fort.

2019-02-12 @ 21:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback