Julkalender!

För de som har läst den här bloggen i en längre tid vet vad som brukar hända i december varje år. Då brukar jag nämligen starta en liten julkalender eller adventskalender, för att riktigt räkna ner dagarna till julafton. Varje dag kommer det upp en liten lucka (och ni får vara snälla den här decembern, jag är på min sista termin och jag har MASSOR att göra!) med antingen en serie, eller - på söndagarna - en adventstävling!
Eftersom det är söndag blir det alltså en liten tävling idag! När du klickar på luckan ovan kommer du se en rebus! Lös rebusen och få ut de 14 bokstäverna som tillsammans bildar en känd julsång på två ord (på engelska)! Om du skriver vilken julsång du tror bokstäverna bildar, så tävlar du om chansen att vinna antingen en signerad serie/illustration av mig, en Triss-lott eller en pixlig kylskåpsmagnet gjord av små pärlor!
Alltså, så här gör du för att vara med och tävla:
1. Lös rebusen
2. Ta de 14 bokstäverna och försök bilda en känd julsång på engelska (två ord lång!)
3. Kommentera nedan och skriv namn, mailadress (inte synligt för alla, bara mig), julsången och vilket pris du skulle vilja ha om du vann.
 
Tävlingen avslutas på fredag 6/12, kl. 23.59 och jag kommer att lotta ut en vinnare kort efter det.
Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej jag tror det är en white christmas och om jag vinner önsfkar jag denna gång en serie strip! [email protected]

2019-12-02 @ 11:58:10
Postat av: Helena i Uppsala

WHITE CHRISTMAS

önskar en trisslott

2019-12-02 @ 20:05:01
Postat av: Anonym

White Christmas
Önskar teckning, som alltid.
(Älskar dina tävlingar)
:)
Camilla

2019-12-02 @ 21:33:18
Postat av: Jessica

White Christmas!

Vill ha Trisslott!

2019-12-03 @ 11:32:35
URL: http://https://nouw.com/johanssonjessica
Postat av: Sofia

Jag tror att sången är White Chritmas och jag vill ha en triss lott om jag vinner ;)

2019-12-04 @ 15:56:40
URL: http://https://sofiabloggar.blogg.se/
Postat av: Jan

White Christmas
inte så svårt ens för mig.Jag vill ha en serie om jag vinner

2019-12-05 @ 08:22:26
Postat av: Fredrik Olsson

Rätt svar är: "White christmas".
Jag vill ha en illustration :)

2019-12-06 @ 14:40:18
Postat av: Annika Karolina

White Christmas.

2019-12-06 @ 17:16:31
Postat av: Georgos

White Christmas
Kylskåpsmagnet <3

2019-12-07 @ 01:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback