Lite tid att pusta ut

Ugh, det har varit intensivt de senaste två veckorna. Jag hade fem nationella prov med mina elever, och alltså massor att rätta (med nästan 50 elever). När vädret varit fint har vi försökt att ha picknicks eller göra roliga saker ute, men det är skönt att de nationella proven nu är ÖVER. Betygen gick ut till eleverna i fredags, och jag har spenderat hela helgen med att korrespondera med elever som är missnöjda med sina betyg. Idag var första gången med en tom inkorg från det hållet. Uff. Att bli lärare... 
Nu börjar NÄSTA kurs direkt dock, denna gång ska jag inte hoppa in för någon som har semester utan ha mina vanliga måndag + onsdagskvällar (eftersom min skola börjar snart, i slutet av augusti, kan inte jobba morgnar). Dock ska jag inte ha engelska denna gång, utan det blev svenska som andraspråk och svenska igen (kurs 1)! Har fullt upp att göra en ny lektionsplan, men det ska bli kul! Skööönt att inte behöva gå upp klockan 06.45 måndag till torsdag längre!!
Annars peppar jag för när min termin börjar. Innan dess ska vi ta en tripp till England, den enda semestern det blev i år, utom ett par kryssningar. De vill på SU redan nu att man ska bestämma vad man ska skriva sin C-uppsats om (inom litteratur, som jag valde), detta var vad jag skrev xD:
Känns faktiskt konstigt att detta är min SISTA termin som jag ska studera. Kommer knappt ihåg hur det var innan jag pluggade till lärare, så länge sedan är det jag började (5 år).. Teckningarna ovan är från när jag ritar Gears-spelare på Twitter. Ni får bara gissa er till exakt hur lika de är personerna jag försökte rita av ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback