SVÅRT teckningsjobb

Får in jättemycket beställningar, på allt från teckande bilder till designade headers och loggor. Kul! (Har till och med fått börja säga nej till grejer då jag har mycket i skolan och skolan (som elev och som lärare.) Min favoritbeställare ville ha en tecknad profilbild av honom i exakt den här stilen:
I vanliga fall hade jag bara sagt "sorry, jag har min egen teckningsstil och om inte den passar föreslår jag att du anställer någon annan", men jag kände att det skulle vara en utmaning att försöka teckna med en annan stil (plus att man kanske lär sig nånting att tillföra sin egen stil!). Så jag sa ja. Fick detta foto som mall och såhär blev resultatet:
Tog vansinnigt lång tid och hoppas att han blir någorlunda nöjd. Det var svårt som FAN, men kul också! Och kände att jag fick med mig att bra trick, nämligen skuggorna i klara rader (se till exempel de gråa ränderna på t-shirten, snyggt!), kommer definitvt använda det i mina egna illustrationer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback