Uppdatering!

Här händer det grejer! Jag har nu avslutat två av tre kurser den här terminen, gjort alla mina presentationer (och NAILED THEM), skrivit alla tentor (nästan, en kvar). Nu har jag inga fler fysiska lektioner, utan bara möten med min mentor. Mina engelskelever som jag undervisar skriver sina uppsatser och har sig, och jag rättar dem glatt.
Nu börjar min 15 högskolepoäng stora C-uppsats. Mitt ämne? Why, "De exklusive språken som bildas i tv-spel", såklart (vad, man fick ta vad man ville om flerspråkighet!). Så jag kommer basically kartlägga Gears of War-lingo. Gonna be FUN. Vi har hittat en ny favoritrestaurang, en som jag passerat i många år, men aldrig gått in i. King Tan heter den, och ligger på Sveavägen 47. Plocka på dig vilka råa grejer du än vill ha, och de steker upp det framför ögonen på dig!
Vidare har vi varit på ännu en Finlandskryssning för att fira 6 månader tillsammans!!!
Det var jättekul, som vanligt. Buffén var omnom, och vi satt bredvid Patrick och Simon som vi hängde med hela kvällen ^^ 
Annars så har Darren fått ett jobb, yay! Personlig assistent ett par dagar i veckan. Vi har lämnat in papper för att få hans personnummer osv, väntar bara på svar. Han åker till England lagom till Bonfire night (5/11) och jag kommer spendera tiden han är borta på att rensa i lägenheten, göra klart hans Twitch/Twitter-stuff, montage för Youtube, rita och skriva uppsats.
Såhär såg vi ut på vår snabbt improviserade Halloween-stream i onsdags, haha.

Kommentarer
Postat av: Linda

Att du hinner med och andas är ett under Fanny ;) <3
Otroligt impad över ditt liv och din energi :) <3

2018-11-04 @ 01:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback