Mardröm!

Wow. Min näst-värsta mardröm har slagit in, slagen endast av att vara med om en flygkrasch (och, märk väl, bli levande begravd kommer efter). Jag har behövt vänja mig vid att läraren pekar random på eleverna i franskan och ber dem uttala meningar, översätta saker, sätta in ord, böja verb osv, men jävlar vad jobbigt att bli utvald att gå upp och skriva på tavlan inför hela klassen. Yikes!
 
"Om du inte kan stå inför en klass universitetselever, hur ska du då kunna bli lärare?" undrar du. Jag kan inte riktigt förklara det, men jag vet att en av mina uppgifter som blivande lärare är att aldrig utsätta någon av mina elever för den ångesten som en sådan sak gör! #lifepurpose

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback