Harry Potter Quiz m.m.

I onsdags hade jag ett av fyra stora grammatikprov på franskan (det gick sådär, hoppas på godkänt), efter provet började jag råplugga Harry Potter-kunskap, till quizet på restarangen/baren "Kåken" samma kväll.
Jag lyckades lura med mig tre personer till mitt lag, Fabian, Johanna och Anders. Vi kallade oss "The Naughty Nibblers". Dream team! 
Vi gjorde bra ifrån oss, missade på ett par svåra och ett par som vi borde kunnat (fan, glömde bort att Cho Changs patronus är en svan, och vem f*n bryr sig om vad "Mischief Managed" heter på svenska??). Typ 38 av 42, fick vi!
Dagen efter gick jag på en shoppingtur och åt koreanskt med bästisen Rim, från franskklassen. Skoj!
Hittade en asbra sida med massa kattsaker (supercat.se) och fick hem ett paket med massa grejer! :P En bräda att ligga på i fönstret bland annat, massa kattleksaker och ett glasögonfodral + putsduk, skoj!
(katterna har inte legat på grejen en enda gång, men jag hoppas att det är för att fönsterbrädan för tillfället är mycket varmare..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback