Livet.

Här har det inte varit så mycket som händer. Ärligt talat så har jag haft problem med en massa saker och varit ganska deprimerad i omgångar. Som tur är verkar alla problem falla på plats ganska så bra nu, därför mår jag också bättre!
 
Lite saker som har hänt sedan sist är:
Syster Felicias födelsedagsmiddag:
 
Brädspelskväll på Lucy och Peters jobb:
 
Katten Falcon har fastnat i ett träd två (!) gånger och "välvilliga" grannar har ringt arborister och trädklättrare för att få ner honom istället för att vänta på att han blir tillräckligt hungrig och kommer ner själv. Jag får betala räkningen, väntar på fakturan som kan bli upp till 5000 kr (en av många små problem, har varit så jäkla pank, och då är det inte kul med en räkning man måste betala som inte hade behövts)
 
Buffy the Vampire Slayer-klubb på Nalen i fredags! Syster Felicia anordnar en klubb till tv-seriens ära. Själv har man ju lyckats se alla 7 säsonger på ett par månader, så det var väldigt kul! Fick en ny vän där också (som visade sig känna Nicklas, liten värld!). Fick 12/14 på det svåra "Buffy-quizet", känner mig stolt :)
(Bild 1 och 2: John-Paul Bichard. Bild 3 och 4: John Alexandersson)
 
Ett annat av problemen har varit att Stockholms Universitet inte kunnat tillgodoräkna mina kurser från Sheffield for reasons, så jag har inte fått något bidrag från CSN (därav pankheten). Nästa utbetalning kommer närmare och närmare och mer och mer panik får man. Men till slut lyckades jag och studiehandledaren lösa problemet och mina kurser är nu godkända! (nu ska jag bara ringa CSN imorrn så borde de kunna betala ut två månaders bidrag på fredag)
 
 
En annan jobbig grej har varit att min VFU (praktik ute på skola) startar på torsdag, och bara förra fredagen fick jag reda på att min handledare har bytt skola och således inte kan ha mig. Jobbigt, platsbrist, svårt att hitta en plats åt mig osv. Igår fick jag dock mail att jag fått en ny skola tilldelad, visserligen fortfarande i Upplands-Bro (tar 1½ timme att åka dit..), MEN min nya handledares andra ämne är franska! Weee! :D
 
Andra småproblem som att jag är efter med uppsatser och känner mig ensam löser sig också, har fått en massa bra stöd från vänner. <3 Ett jobbigare problem är att Falcon vägrar att hålla sig på marken, sjukt irriterande...
 
Nu rullar det på, praktiken ska bli kul, den 11:e oktober händer det som vi nog alla har väntat på:
 
Hösten händer det alltid en massa grejer (födelsedagsfester, dop, Burlesquefestival då jag ska anordna brunchen, cykelbuds-SM, Oktoberfest, ska börja jobba som personlig assistent, Retrogathering, Comic Con etc), men jag ska försöka att ta det så lugnt som möjligt för att inte få ångest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback