Slut på VFU:n

Idag var sista dagen ute på min praktik, eller "VFU:n". Tiden har gått snabbt, men kan inte säga hur skönt det ska bli att slippa gå upp 6 på morgnarna! Trots heltidsjobbet, planera lektioner, göra prov, rätta uppsatser plus en maaassa läxor från mitt universitet så har jag iaf hunnit spelar Gears of War 4 nästan 100 timmar sedan det kom ut 8:e oktober, haha. Nedan har jag rankat vad som varit bäst på min VFU!

 
 
 
När eleverna upprepar orden efter mig med perfekt uttal

Kaffemaskinen där man får varm choklad med bara ett knapptryck!

När man får till en jättebra diskussion på engelska och alla blir passionerade

När man connectar med klassens ”värstingar” och de vill att jag ska hålla i lektionen för att jag var så bra förra gången

Att kopiera i kopieringsrummet

När man rättar proven man gjort och (de flesta) har gjort jättebra ifrån sig!

Maten, gratis och massor med goda grönsaker

När man får höra att man har fin halsduk/snygga örhängen/cool väska/snygg tröja av eleverna 

Mitt eget lilla skrivbord där jag satt och jobbade mellan lektioner

När man får höra att eleverna vill att man ska vara deras lärare NU

Biträdande rektor John-John, fantastisk kille!

När man läser igenom niornas franskbok och lär sig massa franska!

Minen på killen (som absolut inte är bland de bästa i klassen) när han får höra att han fick bäst resultat på provet jag gjorde

När man kör app-spelet ”Kahoo” på franskan och hemligt hjälpter elevassistenten så att hon vinner (och hon blir superglad)

Fikat i personalrummet och på mötena (omnomnom)

När man pratar ”favourite Harry Potter moments” med bästa eleven på engelska

När klassen glatt sjunger med i feel-good-låten man spelar upp

 (För att jag är jag. (Och för att jag sökte folk att intervjuva))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback