Gears-turnering, Burlesque-festival, brunch och katträd!

Om ni undrar varför det inte händer nånting här så är det för att jag har min skolpraktik OCH Gears of War 4 har nu kommit ut ^^ Det var en rolig release-turnering i lördags! (jag längst bort)
 
Eftersom Nicklas var upptagen lurade jag med mig en annan vän. Spelet kom ut bara en dag innan turneringen, så vi hann inte öva så mycket men gjorde vårt bästa (förlorade första matchen med 4-3 + 4-2 och andra matchen med typ 4-2, 4-1). Vi tyckte det var kul iaf (tänkte först skriva "vi var nöjda iaf", och sen "vi var glada iaf", varav inga av påståendena stämmer). Vi vann varsin Gears t-shirt och en kaffetermos, yay.
Senare på lördagen var det dags för den sjätte upplagan av Stockholm Burlesque Festival! Först den sedvanliga Octbooberfest där bland andra Nicklas snurrade på brösttoffsar, sedan var det burlesqueunderhållning i världsklass (John-Paul Bichards bilder) 
 (Ni ser mig med händerna i luften långt bak till höger, haha)
 
Morgonen efter (var bokstavligen hemma hos syster Felicia klockan 7 på morgonen och började förbereda) lagade jag ihop en brunch till artisterna i festivalen. Jag hann allt perfekt och det blev väldigt gott och lyckat! :)
Hembakat bröd, ägg, pålägg, frukt, gurk-salami-färskost-snurror, små Club Sandwiches på tandpetare, smördegspajer med kyckling, körsbärstomater och fetaost, veganska pajer med spenat, körsbärstomater och pinjenötter. Och så brownies med (sjukt god) frosting. Omnomnom. Allt räckte perfekt (yay!)
Det var en intensiv helg, nu tillbaka till VFU:n och mina lektioner (som går bra, men vissa klasser är en handfull). Efter min jobbiga skoldag igår tyckte jag att det var en bra idé att gå och hämta upp mitt feta katträd jag beställt, och bära hem det helt själv. Nästan 19 kilo, och det var så dåligt packat att kartongen gick upp både på ovansidan och undersidan. Oh joy. Kan ju säga att hela min kropp värker idag.
Det gick bra att sätta ihop iaf, och katterna är nöjda med det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback