England en månad, glasögon en vecka

Nu har det redan gått en månad sedan jag anlände till Sheffield, jaeflar vad tiden går fort! Har, såklart, funnit mig tillrätta med alla kurser, lokaler, läxor, klasskompisar osv. Jag älskar mina korridorskompisar, men går ut mycket själv och försöker göra saker. Har det väldigt bra, trivs med kurserna och avgudar staden. Känner mig lite ensam, men har mina Xbox-kompisar :)
Här är min adress, feel free att skicka rolig post, foton, vykort, posters, Marabou Mjölkchoklad, kanelgifflar, bearnaisesås eller Lactacyd-tvål
Jag har även haft glasögon i en vecka, och trivs väldigt bra! När jag sitter hemma framför datorn bär jag dem inte, men jag kommer aldrig lämna hemmet utan dom igen. 
 
Några saker jag har kommit fram till efter en vecka:
¤ Man måste rengöra dem heela tiden!
¤ Jag får lite ont bakom öronen efter att ha haft dem en lång tid
¤ När det regnar fastnar vatten på glasögon, superirriterande! (vart är min 'impervius'-spell när man behöver den?)
¤ När du lagar mat vid spisen med dem immar de igen
¤ Insikten: "Oh my God, måste jag börja rita in glasögon i mina serier nu???"
¤ Jag måste ständigt knuffa upp dem på plats
¤ Jag finner mig stirra på folk mer eftersom min hjärna tror att jag har på mig solglasögon (och jag således tror att folk inte kan se att jag stirrar)
¤ EDIT: Stressmigränen har inte gått bort än (det finns två sorter: stressmigrän och slappna-av-migrän)...
¤ När jag ska blåsa bort en hårlock från luggen händer detta:
Den här helgen tittar jag på VM i pingis (England har skrällt och gått till semifinal, wooo, go Pitchford!!) och pluggar inför en assignment som ska in på torsdag, och som jag är svinnervös inför. Värd 30% av hela kursen, gulp! Hoppas alla får en fin helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback