Dag 46 - ShefUnicon

På lördagen drog jag till Student Union för deras egen mässa Shefunicon! Massa aktiviteter och grejer att göra, men det var tyvärr ett misstag att ha det några dagar efter att alla åkt på semester, det var alldeles för stort för så lite folk.
 Kul var det iaf, hängde med Marie och Manon. Hittade spelrummet, anmälde mig genast till Super Smash Bros. Brawl + Mortal Kombat X-turneringarna. 
Vann över första snubben, Kirby mot Kirby. Väldigt tajt. Förlorade andra matchen, mot Samus. Också jävligt tajt.
 Har aldrig spelat Mortal Kombat X, så det var inte förvånande att jag förlorade den. Hon var superduktig, kunde alla moves. Hon var Scorpion och jag var Liu Kang (tog någon på random). Jag är imponerad att jag fick en round, förlorade med 2-1.
Kolla på Cosplay-tävlingen i The Auditorium. The Splicer var bäst, tycker jag. Och så en Masterchief som inte ens var med och tävlade.
The art competition var något av ett skämt. Det var för det första inte serier, och för det andra var de flesta bidragen väldigt slarviga, som att de ritats på plats. Orkade inte fråga var mina grejer var, jag tror att jag missuppfattade vad man skulle göra helt bara.
Det var tävlingar i ett rum, nerf gun-krig och skjut-och-få-poäng.
Vi satt utmattade och spelade kort i The Interval Café ett par timmar innan vi skiljdes. Allt som allt en bra dag. Nu ser jag inte dem på tre veckor, alla reser bort åt olika håll. Påsklovet har börjat!

Kommentarer
Postat av: Nick

Grym splicer!

2016-03-24 @ 23:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback