Cykelbuds-EM i Köpenhamn!

Tänkte bara säga att nu pågår Cykelbuds-EM för fullt, i Köpenhamn.
Hade jag haft kattvakt (och pengar) så hade jag åkt dit och tittat/hjälpt till, men nu får jag bara sitta hemma och vänta på rapporter från Nicklas. Han är med - såklart - och kör sin kvalifikationsrunda kl. 12.10!
Tydligen är banan väldigt tuff och finalen på söndagen kommer vara 4 timmar lång! Jämför det med finalen för två år sedan, då Stockholm anordnade och finalen var på 2½ timme. Folk höll på att då. Spännande alltså (och jag tror att det kan vara till Nicklas fördel). Klicka på bilden nedan för att se en serie jag gjorde om den tävlingen.
 
 
 
UPDATE: Han kom på nionde plats (av över 400)!!
 

Kommentarer
Postat av: Carlsson

Arrangörerna får väl lobba via internationella cykelförbundet att detta ska bli en olympisk disciplin till 2020. Då om inte förr får Nicklas anledning att åka till Tokyo.

Jag läste att i England vill de få med tornerspel (!) till kommande OS. Visst, det är säkert kul men inte direkt någon global sport på uppgång, och jag tror heller inte att det är någon sport med stor andel kvinnliga utövare, vilket är ett av IOK:s bedömningsgrunder då det hittills varit stor övervikt män i olympiska spel. Månne är könsfördelningen jämnare bland cykelbuden än bland riddarna med häst och lans? Sedan går det inte att komma från tanken att kanske även cykelbuden ibland skulle vilja ha en lans med sig som de kunde peta bort mötande biltrafik och andra med...

2016-07-28 @ 01:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback