Angående läxor!

Såatte, det här är mina läxor tills på måndag:
Se de filmerna och tippa vilka filmer som kommer vinna Oscar i de 8 största kategorierna. Kanske världens bästa läxa? (veckan innan var läxan att se på "Four Weddings and a Funeral" och "Notting Hill", inte tokig heller).
 
På ämnet läxor så fick vi en läxa på Teknologi-kursen (som jag kallar den, egentligen heter den "Learning English through Technology") att skapa en Prezi-presentation. Prezi, som jag aldrig hört talas om tidigare, är alltså ett program, likt Powerpoint, som skapar presentationer. Jag bildade grupp med de trevliga töserna Bea (från Spanien) och Mégane (från Frankrike). Vi träffades dagen efter och gjorde presentationen i en sittning, spelade in ljud och allt. Jag som hatar grupparbete måste säga att det var väldigt behagligt. :) Nedan kan ni se vår presentation om "Portmanteau words", ord som skapats genom att sätta ihop två ord, ex. Brunch (Breakfast + Lunch) eller Fannicklas! (Fanny + Nicklas). (ni kanske vill hålla för öronen sista sekunen, då vi alla tre i kör skriker "BYYYE!!!!!")
 Jag tror att ni kan höra när det är jag som talar, jag kommer vilja gnaga av mig armen idag på lektionen när vi ska lyssna på den inför alla, pinigt! ^^ Jag var den enda som gillade programmet dock, tyckte att det var väldigt lätt att jobba med! (mallen valde vi av de färdiga)
 
Nästa läx"problem" är att det är min tur att skriva något till Workshoppen till "Writing Fiction". Hittills har vi alltid fått ett tema vi ska skriva efter, "skapa en karaktär", "börja en berättelse på det här sättet", "beskriv den här personen" etc, och jag blir alltid jättestolt över det jag skriver och blir sjukt besviken när vi inte får läsa upp det på lektionen, men nu ska jag bara skriva 1000 ord. Om vad jag vill. Vad som helst. Sen ska alla sitta och ge mig konstruktiv kritik på workshopen på måndag om det jag skrivit (vilket är ångest bara det, jag är jättedålig på att ta kritik). Anyway, har sjuk idétorka. Någon som har en idé till mig?

Kommentarer
Postat av: Johan

Åhh Shaun of the dead! Bästa filmen! Hoppas du har det fint där borta!

2016-02-27 @ 14:40:59
URL: http://kerfuffle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback