Glasögon!

Nu har äntligen mina glasögon anlänt på posten. Hade hunnit glömma hur de jag valde såg ut och fruktade det absolut värsta. Nu när jag har de här tycker jag inte att de är så farliga. Jag ser okej ut. Lite smartare, vilket är bra eftersom jag ska bli lärare.
Jag måste vänja mig lite, världen gungar smått och de åker ner ständigt. Och kan någon med glasögon berätta hur man håller dem rena?! Jag har bara haft dem en timme, men de är redan flottiga!
Det kommer nog gå bra att ha dem, skillnaden i skarphet är sjukt stor, fattar inte varför jag är så lat och inte bara skaffat glasögon för hundra år sen. Om det hjälpter mot min migrän och att jag jämt går runt och kisar (och således har fått en rynka mellan ögonbrynen) återstår att se. (höh, se, höh)
Nu ska jag iväg på Musikalkavalkad! Skoj!!

Kommentarer
Postat av: Carlsson

Angående rengöring tror jag det beror på materialet. Jag har haft plastglas sedan jag var 8 år, och de rengör man bäst med ljummet vatten, tvål och så torkar man dem med en ren frottéhandduk eller liknande. Men jag upplever att de glasögon jag köpte för 25 år (!!) sedan, höll sig rena och repfria bättre än de jag köpte för 1-2 år sedan. Möjligen beror det på optiker, eller att det helt enkelt var bättre kvalitet förr.

Man kan tydligen få glasögonen behandlade för att slippa reflexer, men jag vet inte om det finns någon fett- och smutsavvisande behandling man kan lägga på glasen.

2016-02-29 @ 10:36:52
Postat av: Linda

Fan va snygg du blev!! Glasögonen passar dig skitbra Fanny <3
(Du var snygg innan också såklart, men strået vassare nu :) )

2016-02-29 @ 14:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback