Dag 9 - Sheffield Botanical Garden

Hade bara en föreläsning kl. 12 i Celtic Languages. Lärarinnan fick inte igång projektorn, vilket gjorde det svårt att hänga med i hennes powerpoint-presentation. Om jag får min vilja fram kommer jag dock byta den kursen mot en kultur-kurs, så jag tänker inte lägga ner alltför mycket tid att plugga på den. Eftersom jag inte åt middag igår käkade jag lunch ute, på ett litet kebabställe. Första gången jag drack läsk sedan i julas (det ingick ju!). 
 
Klockan bara var 13.30 på väg hem, så jag tog en tripp till Sheffield Botanical Garden.
Tyvärr gick solen i moln, men annars var det mysigt att ströva omkring i vackra trädgården.
Vet inte hur det är i Sverige, men här ser man mycket krokus och snödroppar
Inomhus hade de en massa växter från hela världen, med beskrivning.
Det var kul, men var lite jobbigt för det påminde om svunna tider från både Fjärilshuset i Hagaparken, och vistelsen till Plantasia i Swansea.
Efter den extra promenaden kunde jag med gått samvete dra till rummet och käka chips, spela, rita, maila osv.
Drog till köket och hängde med tre av korridorskompisarna. Lärde mig ett kortspel från Österrike "Schnapzer" (eller nåt), lagade bbq-kyckling och örtpotatis (japp, käkar kött) och pratade en massa med dom. Kul kul.
In på rummet igen och se på film + spela med kompisar. Osäkert om jag har ett seminarium imorrn eller inte, beror på om jag lyckas byta kurser, hmm. Oh well.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback