Dag 6 - Skitdag

Gick upp vid 11, var sega, kollade på Youtube-videos tills han körde hem vid 13-tiden. Fick halvt skjuts in till stan. Visste att jag hade ett seminarium kl. 16, men på mitt schema stod det ingen sal. Så jag gick till Student Union-byggnaden. Fråga på två ställen (de skickar en vidare hela tiden), det visar sig att jag inte får tillgång till den kursens internet-sida. Sedan ut i regnet för att gå till Jessop Hill-byggnaden och "School of English", där de skrev upp mig på seminariegruppen och gav mig direktioner vart jag skulle. Bara en timme kvar tills lektionen började så jag drog ut i regnet och försökte hitta "Portobello Centre"-byggnaden. Inte det lättaste, trots att jag visste vart den var, och hade (en blöt) karta. Satt utanför sal B59 en halvtimme innan vi startade.

 (Bilden tagen dagen efter, då det inte regnade)

Kursen är "Writing Fiction", och jag tror att den kommer passa mig bra. Istället för att ha uppsatser att lämna in så har vi noveller. Sweet! Läraren var jättetrevlig, Alice heter hon. Vi var bara 6 stycken i klassen, jag var i grupp med Ruth (från sydvästra UK) och Harriet (från Texas, USA) när vi diskuterade. Vi började med "Two facts, one fiction", en övning där man ska skriva två sanningar om sig själv och en påhittad sak. Jag skrev:
I have two cats, named after video game characters
I went to Japan last year and want to move there now
I am studying to be a teacher for Upper Secondary School
De lyckades lista ut vilken av mina som inte var sann. Kul övning! Resten av lektionen brainstormade vi om "character" och "causality" och sedan skapade vi en karaktär med någon annans two facts, one fiction. Jag fick "I play the harp", "I major in Astronomy in Texas" och "I've been to UK for 6 days" och skapade en 28-årig harpspelande snubbe från Austin med en hund som heter Max och bla bla. Också kul.


Även om lektionen gick bra och var kul var det inte världens bästa dag när jag gick hem i mörkret och regnet. Träningsvärk i vaderna, ont i knäna och blåsor på fötterna (det visar hur mycket jag har suttit stilla sedan december) :S Internet slutade fungera på morgonen, och fick fortfarande inte igång det på kvällen. Man blir sjukt låst, så irriterande. Min laptop har gått sönder också, ännu mer irriterande. Måste få den lagad eller köpa en ny (och pengarna från Erasmus-stipendiet tror jag har kommit på en check till min lägenhet i Stockholm). Bara en massa elände. Efter en varm dusch, nerbäddning i sängen och lite filmer så mådde jag dock lite bättre. Gick ut i köket för att göra rostade mackor vid 23, stod då och pratade med norskan som bor i min korridor, och finländaren. Det var trevligt. Var supertrött, som vanligt, men höll mig uppe till 00.30-tiden.

Här är köket (som vi 6 från min korridor delar:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback