Dag 3 - Registrering

Vaknade ett par timmar innan alarmet, men gick upp först en halvtimme innan den skulle ringa. Ner till frukosten, fattade den här gången vad jag skulle beställa (efter att ha sett hur andra gjort dagen innan). Plöstligt får jag en ljuvlig tallrik med alla möjliga vegetariska godsaker, plus toast. Sitter och läser min bok och käkar.

Mysigt. Kan lämna hotellet 5 minuter innan föreläsningen börjar och komma i tid. Lyx. Kommer sakna att bo så nära när jag flyttar till Endcliffe på lördag (20-25 minuters promenad till Universitetet). Måste bestämma mig om jag ska gå eller köpa dyrt busskort... Kl. 10 var det alltså "Introduction to Registry Services and Module Enrolment", info om hur jag ska registrera mig. Hade redan fått en tid tilldelad, baserat på första bokstaven på efternamnet. Jag var i sista gruppen, 12.40. Nästan två timmars väntetid innan det är min tid. Jag drog till en pantbank/elektronikbutik precis bredvid mitt hotell och köpte 10 filmer för 5 pund, sedan satt jag på hotellrummet och hängde tills det var min tur att registrera mig. Motstod frestelsen att lägga mig och vila (även om den var väldigt stark, wtf!).

Kö in till "The Foundry", där alla departement hade sina bord för registrering. Hittade "School of English" snabbt, de var direkt när man kom in. Sjukt tråkiga nyheter väntade dock, alla kurser var fulla, inklusive tre stycken jag redan var anmäld till. Var tvungen att välja kurser värda rätt antal poäng, men som inte passar mitt program att bli lärare! Sjukt störigt. Vet inte vad detta betyder än, ska höra av mig till min studievägledare på SU och se om jag får gå med mina klasskamrater i höst, men jag kommer antagligen behöva läsa längre nu, på grund av detta. Jag åkte och studerade utomlands för att jag kunde göra det som en del av min utbildning, inte för att ta en termin extra.

Efter att det engelska departementet skrivit in mig på de enda kurserna de hade kvar fick jag ställa mig i en sjukt lång kö för vidare registrering. De hade 5 datorer (+ personal) och det var typ 50 i kö framför mig. Tog runt 4-5 minuter per person. Fick minst sagt ont i benen och ryggen av att stå där. Nu är jag iaf registrerad vid University of Sheffield, och har fått mitt studentkort.

Jag kommer att läsa:
Varieties of English
Celtic languages - an introduction
Writing fiction
(varav egentligen bara Writing Fiction är godkänd av SU, men eftersom det är två (för lätta) linguistic-kurser, så hoppas jag att de kan räknas som en godkänd linguistic-kurs. Då återstår bara att jag läser en kultur-kurs på SU sen, värd 10 hp.). Hem till hotellrummet och deppa. Eller, not really, för jag kopplade in min Xbox One i hotellrummets lilla tv. Great success.

Spelade Judgment (offline såklart) och såg på två av mina nya filmer. Ut och köpa en macka till middag, repeat. Var supertrött heela kvällen, men lyckades hålla mig vaken till midnatt.


Kommentarer
Postat av: Fellie

Vad faaaan!!!?
Fy fan vad stört är det inte deras fel? 8svenskarna du pratat med) Och vaddå "dem var fulla fast jag redan var anmäld"
Stackars dig!! <3

2016-02-07 @ 03:49:44
Postat av: Carlsson

Null department? Låter som ett datorsystem som ballat ur, typ /dev/null om du är bekant med det begreppet.

2016-02-09 @ 13:30:19
Postat av: Fanny

Bara glad att allt löste sig..

2016-02-23 @ 21:36:06
URL: http://fannysjoblom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback