Dag 25 - Konsert!

Av en slump gick jag förbi den här affischen för en vecka sen, man blev ju klart sugen att gå!
Konserten var i vackra Firth Court, en gammal slottsbyggnad som används av universitetet. En trappa upp ligger Firth Hall, där alla möjliga föreställningar ges.
Konserten var jättebra, härliga arrangemang utfört av 50-60 musiker med olika instrument. Pampigt! Jag kollade mest på de fyra snubbarna längst bak som bytte instrument ständigt, bland annat en massa olika trummor, xylofoner, triangel och tamburin.
Gillade medleyt från Lejonkungen och Fantomen på Operan bäst :P

Kommentarer
Postat av: Carlsson

Yay för blåsorkesterkonsert! Jag borde bara besöka fler än jag gör.

2016-02-29 @ 10:30:34
Postat av: Fanny

Ja, det blir ju inte att man går och kollar på en så ofta, men håller med!

2016-03-02 @ 18:32:11
URL: http://fannicklas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback