Dag 10 - Bio!

Blev inget seminarium idag, så jag låg länge, satte på en film, käkade rester från igår. Såg mer film och spelade. Eftersom det ändå är fredag bestämde jag mig för att klä upp mig och dra in till stan. Fre-sön varje vecka visar de bio i the Auditorium, bara £3. Ikväll visades "The Lobster", en film med Colin Farrell och Rachel Weisz. Hade aldrig hört talas om den tidigare, men why the hell not liksom.
Satt ensam längst fram (väntar på glasögonen som kommer på posten snart), men det var mycket folk i salen. Hann inte äta ute innan, som tänkt, men köpte med mig lite pommes frites från Club One, som ligger bredvid.
Åååh, vilken konstig och jobbig film!
Så, David blir lämnad av sin fru för en man som också är närsynt, och reglerna är att om man inte lever i ett förhållande så blir man sänd till "The Hotel", där man har 45 dagar på sig att hitta en ny partner, annars så blir man förvandlad till ett djur av eget val. Det finns aktiviteter på hotellet för alla singlar, det är god mat och han har sällskap av sin hund (som brukade vara hans bror) Ted.
Alla bildar par runt omkring honom och säger att "det är väl inte så svårt", men tiden rinner sakta ner för honom och han hittar ingen. Låt oss säga att jag kunde relatera väldigt lätt till honom, och själv tycker jag filmen var 80% jobbig, men publiken skrattade vääldigt mycket mer än jag (det är någon slags tragikomik i alltihopa). David ville bli en hummer när han förvandlades, jag vill nog vara en puma, eller en panter.
 
Till IC-byggnaden efteråt, den är öppen dygnet runt alla dagar på året och där finns det även ett kafé, där jag köpte en macka och en juice (måste ju spica till det, fredagkväll och allt).
Sedan handlade jag på Saintsbury's, mitt gamla bredvid hotellet, och drog hem. 

Kommentarer
Postat av: Fabian

Längst fram, really? ~5e raden måste vara bättre?

Svar: Ja, hade också funkat, men är jag längst fram kan jag sträcka ut benen så långt jag vill :P (däremot fick jag lite ont i nacken av att titta upp, så kanske inte längst fram nästa gång)
Fanny

2016-02-16 @ 04:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback