Dag 1 - Resan dit

Resdagen gick superbra, inga problem att gå upp efter 2½ timmars sömn kl. 04.15. Tre tunga väskor är såklart jobbigt att släpa runt, men det gick bra att ta Flygbussen från Fridhemsplan kl. 05.15. Terminal 5, checka in i automat, till och med bagaget checkar man in själv nuförtiden!
Var först vid min gate, åt min lilla ostfralla och läste bok i en timme, sedan ombordstigning. En hel rad för mig själv, lyx! Vi ankom lite tidigare än planerat, vädret var bra, flygningen gick bra. Jag sov ett par stunder i omgångar (det brukar jag aldrig kunna göra). 
 
Efter att vi landat och jag hämtat väskan från rullbandet hade jag väldigt gott om tid, så jag käkade lunch på ett kafé där, och satt och läste en timme.
Tågresan gick också bra, och snabbt. Drygt en timme senare var jag framme i Sheffield.
Istället för att släpa omkring mina tunga väskor så tog jag en taxi från stationen till hotellet, The Harley. Jätteflummigt litet ställe, trevliga människor som driver det. Massor med trappor utan hiss, suck!
Jag var två timmar tidig, check-in var först kl. 14, så jag lämnade två av väskorna i receptionen och drog ut på en liten sightseeing-tripp. Det var soligt och härligt väder, så jag stod och käkade glass i solen.
Universitetsbyggnader ligger utspridda över hela stan, men väldigt många precis bredvid mitt hotell, så jag fick en ganska bra koll på både skolan och staden. Hittade en park med en damm. Iaf nånting jag kommer göra i Sheffield, mata änder! :)
När jag väl checkat in kollade jag rummet och tog en tupplur. Jag har bästa utikten! (kolla bilden på hotellet, den röda cirkeln)
Det ligger en liten Saintsbury's (livsmedelsaffär) precis mitt emot hotellet. Där jag var fyra gånger. (Första gången för att kolla utbudet, andra gången för att köpa middag plus lite nödvändiga saker, tredje gången för att jag glömde plånboken andra gången, och fjärde gången för att jag glömde köpa schampo + balsam andra och tredje gången.). 
 
Åt min köpta macka till middag, uppe på rummet, och såg på film i sängen. Mysigt. (jag kan inte förlåta mig själv dock som bara har 4 filmer på datorn, jag har alltid supermånga!). Dusch, chips och mys i sängen, sedan somnade jag kl. 23. Bra dag!
 

Observationer so far:
¤ Det är ganska mycket trafik och oväsen utanför mitt hotell, som ligger väldigt centralt.

¤ Jag har hittills hört sirener (ambulans eller polis) 7 gånger! Mer än jag hör i Stockholm på en månad. 

¤ Det finns väldigt mycket matställen i Sheffield

¤ Det är svårt, till och med för folk som är vana vid vänstertrafik, att korsa vägen! Det är inte så många övergångsställen

¤ Det finns inte så många parkbänkar att sitta på.


Kommentarer
Postat av: Linda

Trevligt att läsa att allting gått bra :)
NJUT nu, det är stora och dyrbara minnen för livet du kommer få erfara nu vännen <3

2016-02-05 @ 03:44:39
Postat av: anna

vad modig du är som vågar flyga själv så långt, hade jag aldrig vågat, är flygrädd o vågar inte ens flyga med nån iförsej. hehe. men en dag kanske : D
kram anna

2016-02-05 @ 04:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback