Learn English through Technology

En av mina kurser jag läser är "English Language and Culture - Learn English through Technology". En kurs jag var tvungen att läsa som lärarstudent (måste läsa minst 10 högskolepoäng "kultur"). Den här kursen är extra rolig eftersom vi får bland annat lära oss saker som att blogga, twittra, använda Youtube och Google Docs. Saker som jag, minst sagt, kunde innnan. Särskilt blogga såklart, har närmare 8 stycken (även om jag bara faktiskt använder 3 aktivt).
För denna kurs skapade jag en ny blogg, fannysjoblom.blogspot.co.uk, och vi var tvungna att välja en publik och ett syfte med den. Jag valde att skaffa en matblogg för studenter i Sheffield. Vi var därefter tvungna att blogga en gång om dagen i en vecka. Lätt som en plätt.
Läxan vi har fått nu över påsklovet är att tweeta om nyheter sex gånger och att "vlogga" tre gånger. För den som inte vet vad det är betyder det att blogga, men med video istället för text!
Kommer inte blogga mer på den (om jag inte är tvungen), och efter att jag gjort tre vloggar kommer jag inte göra det igen heller (usch, inte min grej!), men vill ni se så kan ni. 

Kommentarer
Postat av: Carlsson

Wow, 8 bloggar! Innebär det att du är en sådan där bloggdrottning, eller räknas det epitetet i andra mätvärden än antalet bloggar? :)

2016-04-06 @ 11:08:37
Postat av: Jonatans

Hej fanny andressen till din matblogg funkar inte riktigt men om man skriver http://fannysjoblom.blogspot.se/ så kommer man fram dit man ska!

2016-04-06 @ 13:45:33
Postat av: Fanny

Hmm, jag såg att det inte gick att klicka på länken, men om man skrev in adressen funkade det, för mig iaf.

Hah, ja, jag är rädd att 8 bloggar inte gör en bloggdrottning. 5 av dem är dessutom använda mer som hemsidor (eftersom jag vet hur man gör bloggar och inte orkar betala webbhotell för att visa upp pärlplattor etc)

2016-04-08 @ 15:42:14
URL: http://fannysjoblom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback