Dag 69 - Friends-quiz!

Superkul med Vänner-quiz på Bar One förra måndagen! Jag kallade mig något av en expert, Manon hade precis sett alla säsonger på tre månader, och Marie hade sett första (relativt längesen, tror jag). Vi beställde in "Fried stuff with cheese" och drinkar. Quizet hade 85 frågor!!
Jag fick ganska snabbt revidera min uppfattning om att vara expert. Frågorna var extreemt svåra (jag måste plugga Harry Potter en månad tills det quizet kommer!). Saker som bara nämnts en gång i hela serien, obskyra saker. (Ex: Vad har Joey för bank-pinkod? Hur många ankor var det i badkaret när Rachel badade? Vad är fyra av karaktärernas mellannamn?)
Vi gjorde så gott vi kunde, fick 35 poäng. Slog de väldigt kunniga tjejerna som delade bord med oss med endast 1 poäng, scooore. Jag är nöjd att jag fick 13/13 på kategorin "Vem sa detta?". Hade testet varit bara repliker hade jag aced it ;)
Kul, men svårt!

Kommentarer
Postat av: Linda

FAN vad jag velat ta denna quiz =D

Underbar idé!

2016-04-20 @ 13:25:34
Postat av: Fanny

Åh, du hade verkligen älskat det! (och antagligen gjort riktigt bra!) Tycker det är jättekul att de har såna här grejer! På lördag är det "British Television", inte riktigt för mig dock :S

2016-04-21 @ 01:21:41
URL: http://fannysjoblom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback