Intensiv vecka

Nu när terminen närmar sig sitt slut börjar det bli mer och mer intensivt i skolan. Uppsatserna och proven avlöser varandra och vi börjar alla få något vilt i blicken. Hela veckan har jag skrivit en Linguistic-uppsats och gjort klart ett hemligt projekt, imorse gick jag upp kl. 9 för att skriva en uppsats till Academic Reading and Writing II. När den var inlämnad (en timme innan deadline, rekord!) gick jag ut för att leta efter Falcon som varit ute ett dygn.
 
Hittar honom högst upp i en 15 meter hög tall. Fick spendera två timmar ringandes varenda arborist och klättrare i Stockholm (bara för att höra att det är fredag eftermiddag, så hjälp kommer tidigast lördag och 3500 kr kommer det kosta). Hela Stureby kommer förbi och ger moral support, mysigt med en så bra sammanhållning!
 
 
Till slut kommer Nicklas cyklande, tar en enda titt på trädet och klättrar sedan raskt upp och hämtar Falcon och stoppar ner honom i ryggsäcken! Hade sån sjuk ångest, men är glad att det slutade väl. Nu ligger den jäveln (Falcon alltså) och spinner i mitt knä, sugen på att gå ut igen :S

Kommentarer
Postat av: Linda

HAhahaha!!
Jag förstår din ångest i det fallet mycket väl =(
Tror Falcon hade ångest också för hur han skulle komma ner.

Skitbra jobbat av Nicklas! =)

2015-11-28 @ 01:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback