En fantastisk helg

Hade som sagt ett par dagar uppe i stan, innan jag drog tillbaka till landsstället (där jag nu kommer hänga ensam en vecka, då päronen är utomlands, sweeet!). Fredagskvällen spenderades i Spånga, spelandes poker. Två omgångar blev det (alla startade med 65 i marker), kommer inte ihåg vart jag kom riktigt, men safe to say att jag inte var nära några priser (eller ens topp 3). Härliga drinkar, roligt spel, sitta och snacka på köksgolvet = good night!
På lördagen klippte jag mig och fick håret rakt och fönat och fint. Sedan klädde jag upp mig till tänderna och drog med Nicklas till Bredäng, gick ett år (15/20 minuter) till en hamn och Sätra Båtklubb. Där mötte vi polaren Jonathan, som bjudit in oss, och fick välkomstdrink. Därefter var det liten båttripp till en ö med ett fantastiskt hus, tält med bar, scen, dj's. Tyvärr regnade det såklart (och messade upp mitt hår royally).. :/
5 drinkbiljetter hade vi (generöööst!), så vi minglade runt, satt och pratade med lite spännande människor, drack färgglada drinkar, småvaggade till musik. Åt gott (båda tog veggie: spett med soja- (?) kött och grönsaker. Hembakat bröd, majs, goda ostar, potatissallad). Fantastiskt!
Jag, som ändå anordnat en del fester (men verkligen inte någon för 100 personer) är sjukt imponerad över alla arrangörer, att allt klaffade och räckte. Drickan tog aldrig slut, alla fick mat (iallafall första portionen, som inte var dålig!), bandet skulle börja spela 23, de började i tid, alla fick plats osv. Sjukt. Imponerad.
Själva eventet var en release-fest för artisten Earons nya musikvideo till låten "Fraud", så innan de visade den på en stor projektorduk i tältet så körde han och tre musiker en akustisk version av den, live. WOW, vilken röst snubben har (och sjukt trevlig är han också, vi smög in en beundrar-konversation i toakön)! Jag och Nicklas kände först att den akustiska var bättre, men efter ett tag ändrade man sig.. Tycker nu båda är lika bra (originalet är väldigt dans/partyvänligt, alltid bra)!
Efter den föreställningen (då skaparen av videon blev dränkt i skumpa på scenen (och några i publiken också) ^^) så fortsatte festen med musik och vin i massor halva natten. Regnet hade slutat och natten var inte alltför kall. Vi hittade majs (det enda som fanns kvar på grillen), så vi satt och grillade det över en marshall (ej att rekommendera) och snackade. Vid kl. 1 hängde vi på några i båten som skulle dra hem. Gå igenom en mörk skog utan belysning, ta tunnelbanan hem. Wow. Vilken fantastisk upplevelse! Lätt den coolaste festen jag varit på. Hade riktigt riktigt trevligt!

Kommentarer
Postat av: Linda

Niiice att ni/du haft en bra fest Fanny <3 =)

Har du gått ner i vikt??

2015-07-13 @ 17:06:24
Postat av: Fanny

Folk säger det! Jag HAR gått ner i vikt, 12 kilo från att jag började skolan (varav 9 av dom december-februari), men nu börjar jag långsamt gå upp dem igen :S Thanks for noticing sweetheart! <3

2015-07-14 @ 02:37:29
URL: http://fannicklas.blogg.se
Postat av: anna

shit va vilken härlig festhelg! underbart inlägg : )

2015-07-14 @ 04:10:58
Postat av: Carlsson

Någonstans i andra avsnittet läste jag snett, först fick jag det till att du klippt tänderna (som en kanin!) och sedan att du drog ut tänderna och därefter åkte iväg. Tur att ingetdera var sant!

2015-07-15 @ 15:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback