Oktoberfest III

Så var det dags för årets höjdpunkt, Jonas årliga Oktoberfest, som han och Sophie anordnar hemma hos honom i Spånga! Vi klädde upp oss till tänderna och tog en buss från vår port till hans port.
Väl där blev man mött av en massa finklädda människor, en tema-pyntad lägenhet, kringlor med dipp, tonvis med öl, en trekamp, roliga lappar på väggarna, en film och ett quiz om sagda film. Amazing!
Nicklas, der könig från förra året, var stilig i sin vanliga utklädnad och kronan. Jag hade besök av Felicia innan och hon gjorde mitt hår och smink (sweeeet!)
Första grenen var quizet om filmen!
Andra grenen var ett minispel från "Oktoberfest"-DS-spelet han fick av oss första året. Servera så många öl du kan till buttra och arga människor. Jag fick 29 poäng (bästa tjej!), Tommy 35, Nicklas 37 och Fabian serverade hela 45 ölsejdlar!
En av kvällens (många) höjdpunkter var när självaste Fräulein Frauke besökte oss och körde sitt paradnummer! Kul, och uppskattat!
Tredje grenen var en favorit från förra året, håll-ut-armen-med-en-full-ölsejdel-så-länge-du-kan. Inte min favorit, men jag höll ut i hela 46 sekunder! OMG
Nicklas gjorde bra, runt 2½ minut.
När grenarna var över var det poängräkning och prisutdelning!
6 personer (jag bland andra!) kom på delad tredje plats, tvåa kom Nicklas och vann gjorde Tommy. Här har vi die könige:
Det var förstås en episk afton. Glada människor fyllda av öl!
De flesta tog något tåg där vid 00.30 när tävlingen slutade, några modiga få stannade kvar och körde Bier Pong (vi (Nicklas mest!) har gjort 38 olika laminerade Beer Pong-kort som vi gav i present, nu fick vi testa dem!)
Det dracks Jaegermeister istället för öl och mitt lag vann (trots att Fabbe kastade en boll i sin egen mugg.. :S)
Efter Jaeger-pong var det Rock Band 2 och Beatles: Rock Band. Sedan började folk somna och det kändes rätt att åka hem. Men då var ändå klockan 03.45, inte så pjåkigt!
Man tackar värdparet för en så jävla angenäm afton (för bara angenäm duger ju inte) och konstaterar att vi längtar redan till nästa år!!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh vad kul det verkade, avis!

2014-10-27 @ 00:07:19
URL: http://jessicasjosten.vimedbarn.se
Postat av: Linda

Gaaaah, önskar att vi varit där!!
Ser episkt kul ut och Underbara människor.

2014-10-27 @ 00:54:58
Postat av: Jonas

Härligt blogginlägg och snyggt jobbat med videon! En kväll att minnas, må jag säga.

2014-10-28 @ 21:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback