Nicklas på Octbooberfest 2014!

Här har vi bilder från i lördags när Nicklas var med på Octbooberfest 2014! En välgörenhetsgala för Rosa Bandet och forskning i bröstcancer! Alla intäkter från lotteriförsäljningen och kalenderförsäljningen (de har gjort en Octbooberfest-kalender! Och nej, tyvärr är inte Nicklas med =P) gick DIREKT till cancerfonden, awesome!
Såhär vackra var vi:
Vi var där perfekt när dörrarna öppnades kl. 20. En timme senare var det dags för Nicklas debut på en (burlesque-) scen, då han var med i The Tassel Twirl Championship!
Det tog närmare en timme att raka hela hans ben, sedan lade vi på puder, eyeliner, mascara, rouge, läppstift, strumphållare och så förstås tassels! Stilig kaaaarl!
Det var 13 deltagare. Alla blev uppropade både före och efter showen. När man åkt ut från tävlingen (dvs båda tasslarna slutat snurra) så lämnade man scenen nämligen.
Här är den fantastiska konferenciern Reuben Kaye:
Och här är domarna: Sydni Deveraux, Tigger och Mrs Murphy
Tassel to the death!
De fick lite uppdrag att göra (för att folk skulle åka ut snabbare), upp med en arm, upp med två, stå på ett ben, gå ner på knä osv.
Eftersom Nicklas mer har övat på att tassla länge ("sätt klockan på 10 minuter, jag ska tassla hela tiden!"), så var det inte så lätt att gå ner på knä till exempel. Över huvud taget kan inte en kille klara det en längre tid, man måste ha lite mer fett på rätt ställe.
Jag är jättestolt över Nicklas dock, han blev bästa kille (två andra var med) och åkte ut först som femma! (alltså kom han på sjunde plats). 
Han stod och gömde sig i bakgrunden (trots att SVT var där och spelade in en dokumentär OM HONOM, men han är lite blyg) :P
Han hade lätt det snyggaste stage-namnet! Alla tjoade som fan när han blev presenterad! :D
Han, och jag såklart, tyckte det var jättekul hela upplevelsen. Roligast var tydligen att vara backstage med alla andra, det missade dock jag. 
Vi bjöd in alla vi kände, men bara dessa underbara två dök upp. Jag är jätteglad att jag hade någon att prata och peppa och tjoa med i publiken. We love you guys!!! Konferenciern blev sjukt kär i Anders också, och jag har nästan övertalat honom (och henne) att han borde vara med i tävlingen nästa år! :P
Tävlingen var ju bara inledningen till själva föreställningen, 25 burlesqueakter från hela världen följde! Här är min vackra syster med hennes cupcakenummer!
Fantastisk kväll, såklart! Se min film på Octbooberfesten (Nicklas åker ut rätt snabbt, men man får se vinnaren, hon var verkligen awesome!)

Kommentarer
Postat av: Fellie

Åh! It was magical!!!!! <3 Nick the Dick var grym och snygg!!!!

2014-10-14 @ 00:47:17
Postat av: Linda

Hade varit där UTAN ATT BLINKA om vi bodde närmare!!!
Faaan vilken CRED jag vill ge till Nicklas för detta. Asbra gjort!!! Men dokumentär...? Berätta =D

2014-10-14 @ 03:27:41
Postat av: Fanny

I know you would honey!! <3 Ja, dokumentären var om själva festivalen och just "Octbooberfest". De hade tagit kontakt med honom innan och frågat om de fick fokusera på honom, och han sa ja. Så det var lite intervjuer backstage och så skulle han stå nära den andra tjejen de intervjuade och så skulle de filma de två på scen osv. Men ja, hon var långt fram och han var längst bak. Får se hur mycket han är med sen.. Den ska sändas i mars, kommer såklart höra av mig när den är ute!!

2014-10-14 @ 17:34:37
URL: http://fannicklas.blogg.se
Postat av: Jonas

*stående ovationer till nick*

Spännande med dokumentären, den vill jag också se!

2014-10-15 @ 19:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback