Min första (och sista?) alleycat!

Ja, jösses. Vi fick sälja våra biljetter till The Cat Video Festival (ja, en festival som visar timmar av kattvideos!) på Södra Teatern igår för att attenda Josef och Ingrids alleycat mot rasism! Går ju inte att missa. Vi cyklade från Fridhemsplan till starten vid monumentet La Mano på Katarinagatan. Rekordmånga ville vara med och stå upp mot rasism! Snyggaste spokescarden ever hade de gjort också:
Sophia "Chicken" Törnblom vågade inte tävla mot mig, så hon var checkpoint istället. ;) Här peppar vi innan!
Bästa arrangörerna:
Mycket folk, många jag känner, kul!
Själva loppet... gick... bra... Nicklas och jag skulle köra tillsammans, eftersom det var min första tävling. Starten går, vi rusar till cyklarna, kollar på adresserna och så PANG! så försvinner han iväg, skiitsnabbt. Tog all min energi att komma ifatt honom, och sen tog han mig uppför två feta jävla backar det första han gör (OCH skäller ut mig för att jag inte hörde ett direktiv han sa). Men annars var det... kul. :P
Det fortsatte ungefär likadant hela loppet, jag cyklade livet ur mig och han chillade. Adresserna var kopplat till temat, jättesmart och kul! Kommer aldrig förlåta dem dock för att vi var tvungna att åka ända bort till Universitetet... :S
 
Trots att jag sa hur jag ville ha min begravning (om jag dog under loppet) och hade en håll jag aldrig upplevt tidigare, ville kräkas, och fick smärtor i bröstet så var jag ändå förvånansvärt pigg när man väl kommit i mål, och resten av dagen! (den enda träningsvärken jag har dagen efter är i axlar och rygg, av någon anledning...)
Nice att se Nicklas pappa Peter där i mål! Han missade precis starten, men fick inte vänta länge på de första som kom i mål på bara 41 minuter och 46 sekunder! (Wihk, han som vann alleycaten jag anordnade!)
Vi kom i mål på 1 timme och 12 minuter. 30:e och 31:a plats. Vet inte riktigt hur många som var med, får återkomma med det (lätt över 50 pers iaf!)
Är inte alls (läs sjukt) bitter över att jag varken lyckades bli bästa tjej, andra bästa tjej eller tredje bästa tjej (ett gäng med 3 tjejer kom i mål 5 minuter före oss, två av dem cykelbud!), inte heller bästa icke-bud (vet inte vad han fick för tid, men det var säkert många icke-bud före mig), inte bästa tjej-icke-bud (för hon körde med bud-tjejerna) OCH inte heller bästa första-alleycaten. Så många chanser, men nada. Som sagt, inte bitter. :)
Det är ett ständigt pågående krig mellan Nicklas jobb Crosstown och Ryska Posten, och även om en av Ryssens bästa åkare (Batman) inte körde idag så blev det ändå:
1. Ryska Posten (Wihk)
2. Ryska Posten (BabyDiamond)
3. Crosstown (Morgan - han körde för Bring förut, men har bytt till CT nu, så vi har iaf någon som kan ta upp kampen, yay!)
4. Crosstown (Peio - han var den enda svensken som slog Nicklas på EM, en 8:e-plats fick han!)
5. Crosstown (Knutsson)
 
Ryssen tar de absoluta topplaceringarna, men sedan är det bara Crosstown! (och Nicklas borde ju varit där nånstans efter tredjeplatsen också, om han inte hade kört med mig)
 
Det ska dock sägas att bästa tjej blev Jennifer, och HON är Crosstown, weeee!)
Jag må ha svurit under själva loppet att aldrig köra en alleycat igen, men man ska aldrig säga aldrig (kanske bara ska jag inte köra med Nicklas igen, hmm...)

Kommentarer
Postat av: Carlsson

Du kanske blev bästa tecknare i tävlingen?

2014-10-13 @ 00:18:37
Postat av: Fanny

Aaaaaw <3

2014-10-14 @ 00:52:39
URL: http://fannicklas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback