Min födelsedagsfirning!

Aningen irriterande att vara utan internet... Nu är vi i föräldrarnas lägenhet och sover för att Nicklas slipper cykla 1½ mil till jobbet, och han jobbar extra mycket nu (sista veckan vi behöver sova här dock eftersom sen kommer han bo väldigt nära sitt jobb!). Anywayzorz, i fredags fyllde jag 26 år, kul i jul. Nicklas väckte mig med våfflor, yay, sedan gjorde jag snacks till festen hela dagen, han hämtade hem min favoritmat och så kom det folk kl. 18.30!
Vi hade bjudit in till en "Utflyttnings- Fannys födelsedags-, Rock Band- och Bordhockeyturneringsfest" (eventet hette bokstavligen så). Vilket betydde att vi körde en turnering på två bord i bordhockey först.
Adam har ju spelat mycket tidigare, nu fick han möta norrlänningarna! (de spelar en massa där uppe, har jag hört). Första poolen bestod av alla tjejer; Alex, Sophie, Lucy + Daniel och Jonas. Där vann Daniel och Jonas kom tvåa.
I den andra, dödens pool, var det Fabian, Nicklas, Johan och Adam. Där vann Johan och Adam kom tvåa. I första semifinalen stod alltså Adam mot Daniel, där det blev en ganska klar 3-1 seger till Daniel. 
I den andra semifinalen krossade Johan Jonas, vilket betyder att finalen spelades mellan Övikaren Johan och Östersundaren Daniel! Det stod 1-0 till Daniel efter första halvlek men sen drog han ifrån och vann med ganska många poäng. Vandrarpriset "Bengan" (som ni ser på bilden nedan) togs alltså denna gång hem av Daniel!
Lyckad turnering! Adam var tvungen att dra efter att de sjungit för mig och vi serverade tårtan
Det fanns dock andra aktiviteter under kvällen också (däribland Rock Band, eftersom vi försökte ta några achievements..)
Det ser nog inte så tomt ut, men om man visste hur det såg ut innan skulle man se att vi ha packat ihop nästan hela lägenheten nu (flytten går ju på lördag)
Kvällen avrundandes med den sedvanliga beerpongen! Tjejerna mot killarna!
(det är inte viktigt vilka som vann!)
 
Det var en awesome afton och födelsedag!!!

Kommentarer
Postat av: D

Tack för fint värdskap som vanligt! Bengan står fint på bokhyllan här hemma :) Ser fram emot nästa gång

2014-05-04 @ 22:03:37
Postat av: Fellie

Dööör på snittarna! Så awesome!!! Grattis igen, vi måste fira dig SNART med familjen!!! <3

2014-05-04 @ 23:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback