Ingen mer tyska!!!

Alltså, jag är ledsen, jag gillar språket jättemycket, men när tyskan är över (ca kl. 19.24 ikväll) så kommer jag gråta av lättnad! Det har varit ett par intensiva månader, minst sagt. Jag har skjutit upp en massa saker jag har velat göra, till och med slutat på kaféet har jag gjort! (jobbar extra nu bara)
Igår, på söndagskvällen, gjorde jag det (läskiga) muntliga provet. Det var inte så farligt, min lärare var inte ett monster, hon var supertrevlig. Det höll på en halvtimme (varav de första 5 letade jag efter mitt pass för att kunna legitimera mig, och de sista 5 pratade vi om hur awesome Berlin är, så egentligen 20 minuter) och gick helt okej iaf, vilket är allt jag begär. 
 
Ikväll är det det sista, slutgiltiga skriftliga provet. 2 timmar i deras lokaler. Fylla i luckor i meningar, kunna beskriva min vecka, översätta lite grejer och sånt. Tror jag. Är inte så nervös inför det, då får man iaf lite betänketid. När jag är färdig, har kommit hem och pustat ut så har jag en lista på saker jag ska göra den närmsta tiden:
Och förstås njuta av sommaren!!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Franska mitt upp i allting? =D
Haha, du är för skön vännen <3

Önskar jag hade hälften av din kreativitet och hobbys Fanny!
<3

2014-05-27 @ 01:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback