En tysk handlingslista

Jag förstår att alla dör av nyfikenhet över hur det går i tyskan (måste läsa upp ett ämne på mina gymnasiebetyg för att kunna komma in på lärarlinjen på Stockholms Universitet i höst, dit jag redan sökt. Får jag F i Tyskkursen jag tar nu är det sayonara (eller ska jag säga Auf Wiedersehen) till att bli fransk- och engelsklärare)!
Statusen är att jag lämnade in mina sista arbeten i måndags (skönt!), de har inte blivit rättade än, men borde få rätt okej betyg. Alla mina andra arbeten och prov jag gjort har jag fått minst E på, så nu är det bara de två sista slutproven som avgör!
 
 
Datum att komma ihåg:
26/5: Stort skriftligt slutprov i deras lokaler. Allt jag har lärt mig under 6 veckor
(det som man ska lära sig på ett år egentligen...)
30/5: Senast detta datum ska jag ha bokat in och gjort mitt muntliga prov med en lärare över Skype.
Hon ska kolla att jag kan allt det jag skrivit i mina långa uppsatser (ja, tjena liksom)
19/6: Sista dag att komplettera, då måste mitt betyg vara satt för att Högskolan ska kunna räkna in det
11/7: Besked om jag kommit in eller inte från Stockholms Universitet.
 
Jag förbereder mig inför proven bäst jag kan, ser på tyska filmer, ser på mina favoritfilmer med tysk text, försöker läsa tyska böcker (det går segt), pratar tyska med mig själv i huvudet innan jag ska somna m.m.
Jag till och med har skrivit min handlingslista på tyska!
(så får vi se bara om jag kommer hem med rätt grejer :P)

Kommentarer
Postat av: Fellie

Åh vad duktigt du är!!! Bra med vardagstyskan! Och bra jobbat! OM du inte klarar det, så kan vi försöka igen över sommaren och då kan jag också läsa upp tyskan! Då kan du söka igen till våren (då det kanske är lite lättare att komma in)
Puss och tack för idag!!!

2014-05-22 @ 19:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback