Mitt Harry Potter-spel

Då har cykelbudet Nicklas levererat mitt Harry Potter-brädspel till födelsedagsbarnet Chris. En månad har jag hållit på, typ i non stop. Testat det ett par gånger själv, det var väldigt kul. Ska göra om mitt spel jag redan hade så att det blir mer likt det här.
500 svåra frågor, 450 mellanfrågor, 100 superlätta frågor (alla kan verkligen vara med), 300 citat från filmerna och 50 stycken chanskort skrivna.
Spelfigurer specialbeställda från Ebay (10 i en förpackning, har behållit 5 till mig själv), små potionflaskor köpta på Panduro (även de små poängkristallerna är därifrån). Affischen till framsidan från allposters.com
Små plastmarker köpte från en hemsida som säljer inlärningsmaterial till skolor, guld-sprayfärg från Inspira för att göra dem till galleoner!
Och så har jag förstås skrivit ut saker direkt från datorn och limmat på, tack Nicklas för all hjälp med klippning!
Olika färger för olika kategorier. Själva spelkorten är från samma sida som jag köpte markerna. Själva kartongen och spelplanen var ett spel jag ändå hade hemma, men man klarar sig utan låda + plan. Måla allt först svart med akrylfärg, sedan lackfärg, det blir bra resultat. Panduro igen. Nu ska jag börja köpa gamla brädspel på loppis och sånt, så jag kan göra egna spel av dem!
Han fick med Draco, Dobby, Harry, Lockhart och Hermione.
Långt regelpapper blev det...
Har inte hört vad han sagt, hoppas att han hör av sig efter att de spelat det! Nästa projekt blir..? Vi får se (har lite abstinens så länge)

Kommentarer
Postat av: Carlsson

De bästa reglerna är de som är så krångliga och inkonsekventa att man tvingas uppfinna husregler redan på första genomspelning så det ska gå att spela. :-P

2014-03-25 @ 23:12:55
Postat av: Mattias

Woaw!!!
Vilket härligt spel, här görs inget halvdant.
Snyggt jobbat :-)

2014-03-26 @ 08:30:52
Postat av: Fellie

Ammmazing!!!! <3

2014-03-26 @ 10:55:01
Postat av: Linda Fluff

OMG!!!!!!
Fanny, jag saknar verkligen ord hur DUKTIG du är!!!
Det ser precis ut som ett helfabrikat, svårt att se skillnaden!
Du borde jobba med sånt här <3

2014-03-27 @ 00:48:18
Postat av: anna

imponerad! verkligen. förstår att det tar mkt tid, men hellre några perfekta saker än massor av halvdåliga. och wow, vilket resultat sen! förstår att det både tagit massor av energi innan och under, men att det ger massor när du ser resultatet, och andra!! Med vänlig hälsning anna

2014-03-27 @ 01:32:46
Postat av: anna

jaaa håller med ovanstående, jobba med det o sälj dem (DYRT) skicka in förslag (en bild på detta) till de stora spelföretagen o sälj in din ide och tryck upp i mängder på engelska så alla kan köpa!!! bra sätt att kombinera dina talanger för teckna, pyssla, skriva, hitta på o fokusera!!! Med vänlig hälsning anna

2014-03-27 @ 01:34:56
Postat av: anna

ps.normalt sätt så sitter säkert de där stora speltillverkarna ett gäng på 20 pers o gör spelen på nåt år och du gör ett minst lika bra själv på nån månads extra tid utöver heltidsjobb o massa annat som tar tid, wowowowoowowow, ordlös.
du kan nå precis hur långt o högt som helst, om du bara bestämmer dig för nåt o satsar allt, det tvivlar jag inte en sekund på tjejen!!!

Med vänlig hälsning anna

2014-03-27 @ 01:48:54
Postat av: anna

kan knappt sluta skriva eller titta på dina bilder ang detta alltså, haha, helt galet grymt, kanske kan du testa att sälja på tradera eller starta ett eget företag om du inte orkar/vill sälja in det till massa spelföretag?

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ SNYGGT, skulle lätt kunna köpa det (om jag hade gillat harry potter och sett det i butik) pris? 500-1000 kr hade jag kunnat lägga!

2014-03-27 @ 01:52:16
Postat av: Fanny

Ååååååååh, så fina ord från alla! <3 Funderar (eller, ska!) själva på att skicka in till lite olika spelföretag, jag tror verkligen att det finns en marknad för det, sen får ju dom fixa alla godkännanden från Warner Bros och J.K Rowling osv såklart... Jag uppdaterar vad som händer! Puss allihopa!

2014-03-27 @ 03:05:21
URL: http://fannicklas.blogg.se
Postat av: Adam

Fanny, var försiktig med att bara skicka innehållet utan någon typ av försäkran. Då har du inget bevis på att det är du som har gjort det. Kolla upp procedurer kring sådant där först.

2014-03-27 @ 11:39:31
Postat av: Fanny

Ja, det klart, ska inte skicka in alla 1400 frågor innan vi skrivit kontrakt eller whatever.

2014-03-27 @ 12:28:13
URL: http://fannicklas.blogg.se
Postat av: anna

grymt! : D lycka till med allt : D

Med vänlig hälsning anna

2014-03-27 @ 22:14:23
Postat av: Carlsson

Ett tips brukar vara att skicka en kopia till sig själv som rekommenderat brev, som man ser till att förvara oöppnat i bankfack. Då har man ett daterat bevis på när man hade tillgång till, förträdesvis dokument men kanske det går att skicka paket till sig själv också enligt samma princip.

I övrigt lycka till, även om jag är rädd att HP är svårt att få rättigheter till och i den mån det finns efterfrågan på frågespel skulle de redan ha låtit tillverka en lång rad sådana.

2014-03-28 @ 10:11:54
Postat av: anna

harry potter eller ej, du kanske kommer på en helt egen figur eller unik karaktär till dina spel, om inte just harry potter funkar, se det som en bra start, övning, grund, till din framtida spelkarriär, det är ju en jättebra "portfolio" att visa upp, sen kanske företagen anställer dig att illustrera o fixa kommande spel : D Med vänlig hälsning anna

2014-03-29 @ 03:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback