Lucka 14

Den andra adventstävlingen är "Finn 5 Fel".
Enkelt, du klickar på luckan, kollar på de båda bilderna (zooma in genom att klicka på den!) och försöker hitta minst (ja, det finns fler) 5 saker på den undre bilden som inte stämmer ihop med med övre bilden!
När du tror att du hittat 5 "Fel" kommenterar du nedan och skriver
1. Namn
2. Mailadress
3. De 5 saker (minst) som är undvikande i bild 2
4. Vad du skulle vilja vinna (en serie av mig, en pärlplatta eller en Trisslott)
Tävlingen avslutas nästa lördag, 20:e december kl. 23.59. Lycka till!

Kommentarer
Postat av: camilla

Jag nöjer mig med 7 olikheter:
Högra killens märke på mössan är felvänt
Blå paketets snöre har bytt färg.
Lila paketet är gult på nedre bilden.
Annan färg på "barnets" väst.
Det saknas ett finger på högra killen.
Ingen linje under blå killen.
Jag önskar serie om jag vinner!!!

2014-12-14 @ 21:10:38
Postat av: Fredrik Olsson

Jag hittade sex fel:
Färgen på Toads väst
Färgen på Luigis knapp
Färgen på Luigis paket
Färgen på snöret på Peach och Daisys paket
Det är en gran mer på övre bilden
På Marios mössa står det M respektive W.

Jag vill ha en serie!

(Mitt namn och epost försvann från den förra posten)

2014-12-14 @ 21:24:10
Postat av: Johan

1. Mario har bara tre fingrar på höger hand i nedre.
2. Han har också ett "W" på mössan! (Wario?)
3. Bandet på paketet som prinsessorna håller i är en annan färg!
4. Luigis synlig knapp är röd istället för gul!
5. Paketet Luigi håller i är också orange. ;)

Om jag vinner vill jag givetvis ha en serie!

2014-12-15 @ 11:29:38
URL: http://kerfuffle.se
Postat av: Anonym

Hej jag har löst gåtan nu !
Svaret är så här : Marions höger hand, färgen på tjej prinsessornans paket, bokstäven på marlons mössa, färgen på svamp folkets väst och färgen på lungis knapp !! Om jag vinner vill jag få en orginell serie om fann nicklas sonic hatt !

2014-12-16 @ 14:17:00
Postat av: Alex

1) Luigi har en röd/gul pricka på överdrags kläderna
2) Lilla mannens väst har en annan färg
3) mario håller inte lika många fingrar på paketet, 4/3
4) paketet som tjejerna håller har en annan "wrapping band"
5) Luigi håller en lila/orange present


Jag vill ha en comic!!!!

2014-12-19 @ 23:16:07
Postat av: Sophie

Färgen på rosetten på tjejernas paket
Färgen på Luigis paket
Färgen på Toads väst
"W" på Marios hatt
Färgen på knappen på Luigis byxor
Jag vill ha en trisslott :)

2014-12-20 @ 13:25:14
Postat av: Jonas

Saknas ett träd
Färgen på Luigis paket
"Snöstreck" tillagt
Det står "W" på Marios hatt
Fel färg på knappen på Luigis byxor
Jag vill ha en teckning!

2014-12-20 @ 15:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback