En underbart söt kattunge

Idag har vi varit upptagna, för igår kväll åkte vi nämligen till Mälarhöjden och hämtade hem en 12½ veckor gammal kattunge! Såhär söt är han på Blocket-bilden (men ännu sötare i verkligheten!)
Vi har ju som bekant ingen kamera nu, men imorrn drar Nicklas ut och köper en uppgradering på vår bra kamera vi fick från Peter, då blir det bra bilder (och inte bara mobilfoton). Tog en tur till Arken Zoo och köpte kattleksaker för över 400 (för de vi hade var söndertuggade och tråkiga!), och idag har vi bara lekt, gosat och upptäckt.
(Nicklas har precis köpt Diablo III-expansion, så honom ser man inte mycket av dock...)
Till skillnad från Daisy, som var jättemesig när hon kom hem till oss och gömde sig under soffan första dygnet, så har han varit supertuff, han började leka så fort han kom ut från transportburen. Han verkar inte sakna sina 4 syskon eller sin mamma, men han är ganska klängig, vill ha sällskap hela tiden. Jag börjar plugga om ett par veckor, och Nicklas jobbar 3 dagar i veckan nu, så det blir ju bra det här!
Namn är inte riktigt bestämt än. Jag gillar att vi skaffade en hane bara på grund av att vi hade ett sånt kick-ass namn till nästa katt, men nu så tycker inte Nicklas att kissen passar i det, så då är det bara att börja om från början! Själv röstar jag på Remus eller Albus ;P
Daisy tycker att det är väldigt konstigt och vill inte komma nära, fräser om det händer. Han däremot är nyfiken på henne. Jag tror att det kommer gå bra när hon bara vant sig. Hon verkar dock inte ledsen eller känna sig utanför, jag sover med henne i vårt sovrum för andra natten nu och Nicklas sover med killen i gästrummet.

Kommentarer
Postat av: Linda

OH COOLT!!!
Detta visste jag ej att ni ens planerade, men skitkul!!!
En liten Hulken eller Smeagol ;)

Stort Grattis till det nya livet <3
Underbart! =)

2014-08-21 @ 03:26:03
Postat av: anna

wow grattis till nya familjemedlemmen,vilken lycka och så sööööt
kram anna

2014-08-21 @ 08:52:22
Postat av: Johan

Ermagerd that one is ADORABLE!

2014-08-22 @ 16:25:55
URL: http://kerfuffle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback