Nicklas nya cykel!

Vi fick välja mellan att köpa nya däck till Nicklas vintercykel, eller köpa en ny (något han ändå kommer behöva göra eftersom han vill ha en s.k. "single speed", en cykel utan växlar). Igår var hans specialbeställda cykel färdig, från And The Revolution, på Åsögatan 122. Han kom hem och var mycket stolt! 
De fotade honom och hans cykel och har nu lagt upp bilden på deras instagram + hemsida! Hihi!
http://andtherev.com/2014/04/10/instagram-from-andtherevolution-122/
 
Nu drar vi ut på landet i 100 år (more or less). Jag ska se det som ett teckningsläger, har massor med saker att rita och en deadline (och självklart har jag skjutit upp det till absolut sista stund, vad annars?), vi ska fira påsk med Felicia och John till helgen (för de är i Tyskland över påsk), spela mitt familjespel, vara ute i vårsolen, spela pingis, spela Judgement på 360. Det blir säkert bra.

Kommentarer
Postat av: Linda Fluff

=D

NIIICE <3

Njut och ha det så himla kul där ute. Samla krafter.

2014-04-12 @ 00:02:24
Postat av: Linda Fluff

GRATTIS Nicklas!!!

glömde ju skriva det =D

2014-04-12 @ 00:02:40
Postat av: Carlsson

Har Nicklas någon favorit bland kompositörer av klassisk musik? Annars kan jag tipsa om britten Edward Elgar, känd för bl.a. Enigma-variationerna, Pomp and Circumstance m.fl. Han blev på sin 43-årsdag (1900) cykelfrälst, lär ha cyklat 200 mil på två år och fick flera musikaliska uppslag av vyerna han upplevde på cykelturerna. Några år senare flyttade han t.o.m. stora delar av sitt bohag på cykel och poserade också på några fotografier stolt intill sin cykel.

Elgars cykelintresse försvann först runt 1908 p.g.a. ökad biltrafik. :-( Han är dock förevigad som staty framför en cykel.

2014-04-17 @ 10:10:01
Postat av: Nicklas

Cykelfrälst är jag allt bra! Kanske jag får en staty i framtiden?

2014-04-17 @ 12:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback