Cykelbuds-SM!

I lördags deltog Nicklas i sitt andra svenska mästerskap på under en månad! Denna gång skulle han tävla i vem som är det bästa cykelbudet! (Något han bara varit i en månad, medan alla de andra var riktiga veteraner). Jag och Peter var där som lojal publik (den enda publiken, nästan).
Tävlingen gick ut på att de hade en karta över ett litet industriområde i Hagalund, med 8 checkpoints/"företag" som de skulle hämta eller leverera från, sedan fick de olika lappar där det stod vart de skulle, och så samlade de stämplar. När man var färdig med ett manifest åkte man till Ryska Postens tält, alltså start och mål, och hämtade fler. Den som har flest stämplar efter 1½ timme vinner!
Jag och Peter gick omkring och fotade och hejade på cyklisterna. De var 13 som tävlade. Vinnaren från förra året (och två år innan dess tydligen) arrangerade i år.
Peters bästa foto på Nicklas:
Det var superkul att titta, alla cyklister var väldigt glada och peppade. Nicklas tyckte tävlingen var superrolig!
Det tog lite tid att räkna ihop resultaten, vi väntade 3 timmar (!) efter att måltiden gått ut till att prisutdelningen började. Pojkarna stod ute och pratade med de andra cykelbuden (så jävla trevliga människor, damn!), jag satt mest i Peters bil eftersom det var svinkallt ute.. Anyway, den favorittippade (av mig och Peter) Karl vann, från Ryska Posten, supergoa Morgan kom tvåa. Nicklas kom på 7:e plats, något han är väldigt nöjd med! :)
Inte dåligt för sitt första mästerskap och en helt ny oprovad cykel med nya skor som gör att man sitter fast i cykeln (kräver övning). Vidare kom han faktiskt delad femteplats med två andra, alltså de hade fått lika många stämplar, men eftersom han inte fattat att man måste lämna in lappen innan tiden gått ut så fick han poängavdrag för det. Just sayin'. Kul tävling iaf, han är peppad inför nästa år!
Klockan hann bli 18.00 innan vi var färdiga (vi var där vid 13.00 för registrering..) så det blev för sent för att hinna hämta grejer och klä om sig för oktoberfesten på kvällen :( Lika bra det eftersom chefen ringde mitt i tävlingen och berättade att jag skulle börja 9 istället för 13..
 
Med en myskväll att lägga till så blev det en toppendag skulle jag säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback