Nyårsafton!

För 6 år sedan var jag hemma hos en klasskompis över nyår och åt fläskfilé (väldigt tjocka skivor kommer jag ihåg), potatisklyftor man köper frysta färdiggjorda (inte lika gott som pappas!) och så kalla majskorn direkt ur en liten burk (jättekonstigt!). Där fanns också klasskompisens grumpy brorsa. Han var tyst och stod upp när vi tre spelade kort. Tydligen var han intresserad av mig redan då, men det märktes inte. Ett par månader senare blev vi tillsammans.
Igår firade vi alltså vår sjätte nyårsafton tillsammans. Vi valde att göra det hemma, ensamma, i vår nya lägenhet. Vi gjorde det mysigt och åt vår favoritkycklingrätt i ugn med bacon och riven ost på och när tolvslaget började närma sig hade jag förberett med lite snittar och andra godsaker. 
Vi hade en flaska Chapel Hill som våra tyska room mates lämnade efter burlesquefestivalen, så den korkade vi upp. Vidare bjöds det på smördegskrustader fyllda med skagenröra, hors d'oeuvres med kallrökt lax och pepparrotsost, tandpetare med ölkorv + ost och gurksnittar med räkor.
På tolvslaget stod vi inne i sovrummet och kollade på fyrverkerier. Daisy tog det ganska lugnt, låg på sängen inne med oss, men hon ville inte kolla i fönstret. Ramel var chill som vanligt, det är svårt att störa honom.
Det är tradition att spela igenom New Super Mario Bros. Wii i början på varje nytt år, så det började vi med på kvällen. Kul! Vi hann även med filmerna 2012 (jag har vägrat se den förrän 2012 år över, haha!) och Wild Wild West.
 
Det var en bra nyårsafton! *hänförd suck*

Kommentarer
Postat av: Fredrik Olsson

Gott Nytt År!
Har du testat nya New Super Mario Bros U än? :)

2013-01-02 @ 13:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback