Oktoberfest hos Jonas!

I lördags åkte jag och Nicklas på vår första Oktoberfest. Denna var i Spånga, hos Jonas. Till the occasion hade vi köpt en fin dräkt på Tradera, klippt sönder ett par byxor till shorts, köpt en hatt på Buttericks, pärlat ett par örhängen, målat en mustasch och köpt DS-spelet "Oktoberfest" som en present till värden.
Jonas var också väldigt stilig med riktiga "oktoberfestbyxor". Under kvällen fick vi BARA dricka öl, inget annat. 
Under kvällen spelades en fyrkamp med olika grenar. Den första var att lyssna på en underbar version av låten "Edelweiss" med egenskriven text, gjord av Jonas (och jag kunde höras på en andrastämma). Den som kunde återge texten bäst efter en lyssning vann. Det blev Anna. Gren nummer 2 var Bier Pöng!
Vi delades upp i olika lag; Das Fannicklas (jag, Nicklas), Blümchen (Fabian, Anna, Johan), Sie Zeppeline (Thomas, Mathias), 98 Luftballongs (Jonas, Elin, Jenny). Först spelade vi mot blomlaget. Vi vann (sjukt stort, vi hade fem muggar kvar på vår sida), sedan mötte Jonas lag Sie Zeppeline. 98 Luftballongs vann. 
I finalen mötte vi Jonas o:co. Det stod 1-1 väldigt länge. Till slut satte jag sista och VI VANN! Priserna är små halsband av Jägermeisterflaskor. (Det måste nämnas att Nicklas satte fyra i rad sin första match)
Sedan lekte vi "Sätt umlauten på substantivet" (istället för "Sätt svansen på åsnan"). Den grenen vann jag också! Jag lyckades sätta prickarna på rätt ställe för att bilda ordet "Kamelönten". Weee!
Jag var fin med tre priser runt halsen =) Efter att den tyska musiken tog slut turades vi om att välja gamla godingar från 80-talet och dansade hela natten.
 Det var en SÅ trevlig afton! Sehr gut! ;)

Kommentarer
Postat av: Jonas

Wunderbar! Kul med alla bilder. Visst gjorde öl- och sejdelkravet mycket för det visuella trots allt? =)

2012-10-15 @ 20:15:41
Postat av: Fanny

Eh, ja! Plastmugg schmastmugg!

2012-10-16 @ 19:58:15
URL: http://fannicklas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback