Vår kisse!

Igår ringde jag på en annons på Blocket, en kvinna med fem kattungar. Det var bara en kvar, en helsvart hona. Ville vi komma och kolla på henne? Ja, det ville vi.
 
Efter att ha haft henne i famnen i en halv sekund visste jag att vi skulle ta henne. Men vi stod och pratade med de trevliga ägarna i 40 min (kattungen var lugn i min famn hela tiden) innan vi gick med lilla Daisy till pendeltåget. Lite jamningar, men annars gick resan bra. (Synd bara att vi missade Saltsjöbanan med 5 sekunder och var tvungna att vänta 35 minuter vid Slussen =S)
När vi kom hem släppte vi henne så hon fick se var lådan och maten fanns. Väldigt skygg när hon gick omkring och strök sig mot väggen och var allmänt förvirrad.
I sin takt har hon undersökt hela lägenheten (utom köket, för där finns det en stor bur med ett monster i, så där vågar hon inte gå i närheten). Även minsta rummet får hon se om ett tag. Vi hade större lägenhet än hennes förra hem (och de var fem barn)
Hon åt inte på jättelänge, det krävdes köttfärs (och burkmat) för att övertala henne.
Från att ha ryckt till varje gång jag eller Nicklas rör oss och gömt sig under soffan vid minsta fara så sitter hon nu hos oss och gosar och leker som en galning. Hon sov med oss i natt, mysigt!
 
Vi har kommit fram till att hon gillar snören, bollar, köttfärs, lax, att dricka från kranen, se på tv, gömma sig under en filt, att jaga sin egen svans och kan leka i en evighet (vi hade en tävling för att se vem som skulle tröttna först av henne och mig när jag drog ett snöre. Hon vann, men det tog 2½ långfilm innan hon tröttnade ^^). Hon har alltså redan stor personlighet and we love her!
 
(Kommer det här förvandlas till en sån där blogg där det bara-läggs-upp-bilder-från-när-den-söta-katten-gör-si-eller-så frågar du dig? Maybe. (Men jag ska försöka rita något ibland också! ;P))

Kommentarer
Postat av: anna

Ååå vilken glädje! GRATTIS!!!
så fin!!!! : D

kram anna

2012-11-19 @ 01:58:30
Postat av: Jonas

Hehe, supergullig. Jag är grym på snörleken, så säg till om ni behöver avlösning där!

2012-11-19 @ 09:09:35
Postat av: Linda

Hur en redan SKITBRA blogg blir Ännu bättre ;)
Underbart att ni går ihop så bra och att det känns så bra. Kul att se alla bilder när hon kom hem till sitt nya hem hos och med er =)
<3 !!!

2012-11-19 @ 18:16:42
Postat av: Fanny

Love you guys!! <3

2012-11-20 @ 15:05:13
URL: http://fannicklas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback