Tips från förläggaren

Tog mig hem vid 13-tiden för att ertappa Nicklas med sin älskarinna och för att jag inte behövdes på jobbet. I torsdags bad Metin mig jobba idag så han kunde vara ledig, men han ångrade sig tydligen. (Nicklas hade ingen älskarinna, utan jag hittade honom i grovsoprummet eftersom han städade lägenheten).
 
Äntligen hade jag fått ett redigt långt mail från förlaget dit jag skickat mina BK-serier. Han har läst igenom alla 161 strippar och kom med många goda tips och råd. Jag ska välja ut tre stycken (han lämnade några förslag) strippar som jag ska rita om. Fokusera på bakgrunden (rita den mer ordentligt och ingående), titta på hur andra tecknare ritar hår, händer och kläder. Använda linjal till texten, sätta huvudet lite längre bak på människorna m.m.
Känns skönt att ha någon som kan peka exakt på vad man kan förbättra. När jag gjort de här tre serierna kommer han hjälpa mig med färgläggning och så kan vi börja prata om att skicka till tidningar och sånt. 
Synd bara att jag måste göra 20 stycken serier till julkalendern nu bara, hade velat sätta igång direkt =S
 
 

Kommentarer
Postat av: Fellie

Yay!! Puss

2012-11-13 @ 16:54:51
Postat av: Carlsson

Sätta huvudet längre bak i förhållande till halsen? Jag har aldrig uppfattat att dina tecknade människor har gamnacke, men förläggaren vet väl hur det "ska" se ut.

(Att sedan många serietecknare och andra konstnärer har sin egen stil som inte nödvändigtvis är helt verklighetstrogen är en annan sak, men personlig stil kanske du får råd att lägga dig till med när du väl blivit publicerad)

2012-11-13 @ 22:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback