Sickla Köpkvarter och Kvarteret Skatan

Igår bestämde vi oss för att ta Saltsjöbanan till Sickla och gå runt och bekanta oss med köpkvarteren (där vi snart kommer att vara stammisar efter att vi flyttat).
Vi hämtade upp våra reserverade biljetter på bion och letade sedan efter en restaurang. Trots att vi var rätt kräsna igår (inte kinesiskt, inte indiskt, inte pizza, inte pasta) så hittade vi Texas Burger en bit från centrum. De hade gudomligt god mat! Nicklas tog en "Smokehouse" hamburgare på 140 gram-ish, ost + bacon och jag tog kycklingfilé i vetetortilla med massor av såser och sallad till. Om nom nom.
Vi hade en biobiljett som går ut i slutet av mars så vi bestämde oss för att se Kvarteret Skatan åker till Laholm, på premiären! (Samma dag hade vi laddat upp med att se hela säsong 1 på dvd, så till och med jag var pepp!)
Det var en mysig biograf, 5 salonger. Vi var i salong 1, den största.
Jag, som hatar svensk humor idag, tyckte att filmen var jättebra (men då har jag faktiskt alltid gillat serien också). Det är välskrivet. Det var ytterst få tillfällen i filmen då jag var tvungen att begrava huvudet mot Nicklas bröst för att det är för pinsamt (och jag är otroligt känslig), tackar för det.

Kunde inte låta bli att dra en parallel dock mellan oss och paret Magnus och Frida (Johan Glans och Vanna Rosenberg Synnerholm) som efter många år tillsammans har förlorat sin glöd. Hon tycker att han är både för mesig och har för lite handlingskraft. Vi kände igen oss i några situationer...
Hem sedan och hyra (världens sämsta?) film på Hemmakväll, då de hade specialerbjudande. Myskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback