Bloggen 3 år!

Idag för tre år sedan skrev jag mitt första inlägg i denna blogg! Vi firar genom att titta på friidrott på tv och äta godis.
 
Jag har funderat ganska mycket över bloggen på sistone. Jag har "bara" mellan 30 och 40 läsare per dag. Efter tre år. Spelar det någon roll vad jag gör? Vad jag ritar? Att jag bloggar överhuvudtaget? Jag gillar att blogga, det är inte det, men det tar väldigt mycket energi när jag skulle kunna göra andra saker...
 
Jag vill bli serietecknare + illustratör och har någonstans inom mig alltid tänkt att det magiskt kommer lösa sig, bara mina alster finns ute i den vida världswebben. 3 år. Nada. Jag borde välja ut Burger King-serier för att skicka till förlag, jag har idéer på två nya serier jag vill börja med, jag vill skicka in strippar till någon lokalblaska här i Nacka och göra nästa del i sagoserien (vars manus har varit färdigt i över ett år).
 
Jag jobbar med flit två dagar i veckan och är ledig fem, just för att ha tid att göra allt det där. OCH kanske blogga ett par inlägg. Det borde man ju hinna med. Tycker man. Anyway, efter att ha använt mig av ett formidabelt program som räknar besökare på ens hemsida har jag listat ut att jag haft 77 olika personer inne på bloggen de senaste sju dagarna. Som ville veta vad jag gjort. Vad jag ritat. Vad jag pysslar med. Det är ändå rätt många när man tänker på det..
 
Så vad har jag kommit fram till? Fortsätta blogga, (men inte så mycket att det inkräktar på vare sig jobb eller fritid,) börja med en ny serie i höst, skicka in mina alster till olika förlag och tidningar och helt enkelt rita sagoserien. Tack för att ni stått ut med mig den här tiden!
 

Kommentarer
Postat av: Carlsson

Du är jätteduktig på att teckna, men tyvärr finns det nog rätt många där ute som har likvärdiga talanger, så det krävs nog något extra för att slå igenom i bruset. Din BK-serier är träffsäkra, men kanske inget som moderbolaget skulle välja att publicera på sin officiella hemsida/FB/vfsh. Annars vore det ett bra sätt att nå ut till större skaror läsare.

2012-08-10 @ 10:37:12
Postat av: Anonym

Jaa, fortsätt blogga! :)

2012-08-10 @ 15:23:37
Postat av: Anna

Klart du ska fortsätta blogga!! Gör de inlägg du vill och har tid med:D Det blir jättebra!!!

Du är jätteduktig på att teckna:D

Svar:Japp!! Jag hade en riktigt bra dag:D

Mvh Anna & Tabasco:)

2012-08-10 @ 18:41:57
URL: http://www.anaby.bloggplatsen.se
Postat av: anna

jag är HELT säker på att du kommer nå alla dina drömmar o mål med dina serier! Fortsätt kämpa på! Mvh Anna

2012-08-11 @ 03:03:54
Postat av: Fellie

Jag säger fortsätt blogga, men kanske mer om själva ritandet och serieskapandet, typ en blogg om hur det går för dig att ny dina drömmar, upp och nedgångar etc
puss

2012-08-15 @ 22:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback