Start: Filmserier!

Weee! Jag kommer börja med något nytt. Från och med idag. Jag kommer sammanfatta/rita en film i fyra rutor. Bara rakt upp och ner, "detta är vad filmen handlar om".

Jag tänkte göra det lite roligare genom att göra en tävling av det! Jag tänker att du, som läsare, ska kunna lista ut vad det är för film det handlar om och kommentera nedanför inlägget och säga vilken film du tror att det är!

Ibland kommer det vara väldigt lätt, men ibland kanske det är svårt! Anyway, serierna kommer läggas upp relativt ofta och tanken är att man ska samla poäng! Ett rätt svar = 1 poäng. Om ni klickar på filmsymbolen till höger här i menyn (som även syns här ovan) så kommer ni till en speciell sida som håller koll på räkningen, och när du når 10 poäng så får du ett pris! Som vanligt gäller det en originalserie/teckning av mig, en trisslott eller en skräddarsydd pärlplatta (men framförallt ära!).

Kommentarerna kommer vara gömda i ca två dygn efter att jag lagt upp filmserien. Under den tiden kan man tävla. Om du ser att de andra kommentarerna redan syns är det för sent (men du får gärna svara att du kunde filmen ändå!)

Denna uppgift är bra för mig på grund av flera orsaker:
1. Jag får öva mig på att måla lite annat än mig och Nicklas
2. Jag har ständigt något att rita (det går ju inte att få slut på filmer)
3. Jag måste lära mig att det är okej att rita serier som inte har en poäng och som inte är rolig (helt omöjligt för mig)
4. Jag får även öva mig på att sätta ihop en historia på endast fyra rutor. Kan vara svårare än man tror.

(Varning dock: Det förekommer med all säkerhet spoilers i serierna, så om du inte vill veta slutet, låt till exempel bli att läsa sista rutan. Eller läs inte vad det är för film i kommentarerna.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback